خبرگزاری کار ایران

پرداخت 800 میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۴۷۶

مدیر کل بیمه سلامت کردستان از پرداخت 800 میلیارد ریال بابت مطالبات به مراکز درمانی کردستان خبرداد.

به گزارش ایلنا، انور اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: با اختصاص 800 میلیارد ریال به استان پرداختی خوبی به مراکز درمانی خواهیم داشت.

وی ضمن قدردانی از نمایندگان محترم استان درمجلس بابت پیگیری در این حیطه گفت: پیگیری و پشتیبانی نمایندگان سبب شد 180 میلیارد ریال بیشتر از سهمیه درنظر گرفته به استان اختصاص یابد.

اسماعیلی اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و گسترش بیمه سلامت تاکنون بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته و برای این تعداد نیز دفترچه درمانی داده شده است.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه بیشترین جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان مربوط به روستائیان بوده است، گفت: تاکنون 614 هزار و 680 نفر تحت پوشش این صندوق هستند.

اسماعیلی عنوان کرد: اداره کل بیمه سلامت کردستان با 98 درصد از مراکز درمانی سطح استان قرارداد خرید خدمت دارد و جهت دسترسی آسان بیمه شدگان به خدمات بیمه گری علاوه بر 10 اداره در سطح استان با 31 دفتر پیشخوان دولت جهت ارائه خدمات قرارداد همکاری منعقد کرده است.

وی حمایت و حفاظت مالی از بیمه شدگان و کاهش پرداخت از جیب آنها در مراکز درمانی را از اولویتهای بیمه سلامت برشمرد.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی بایستی به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند، گفت: در راستای اجرای مصوبه دولت و کاهش پرداخت از جیب اعضای این صندوق و تشویق افراد به مشارکت در پرداخت حق بیمه این طرح صورت گرفته است.

اسماعیلی ادامه داد: در قالب این طرح ارائه خدمات به اعضای چهار صندوق روستاییان، بیماران خاص، کارمندان و سایر اقشار تغییری نکرده و فقط بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت برای استفاده از دفترچه بیمه خود، محدود به مراجعه به بخش دولتی شده اند.

وی تاکید کرد: اعضای این صندوق در صورت تمایل به استفاده از خدمات بهداشتی درمانی بخش خصوصی بایستی با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت کردستان در سطح استان مراجعه و با مشارکت و پرداخت حق بیمه، صندوق بیمه خود را از صندوق بیمه همگانی سلامت به صندوق بیمه ایرانیان تغییر دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز