خبرگزاری کار ایران

افتتاح 129 پروژه گازرسانی کردستان در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۱۹۶

مدیر عامل شرکت گاز کردستان از افتتاح 129 پروژه گازرسانی روستایی، صنعتی و تجاری در دهه فجر امسال در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد فعله‌گری در باره افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر، گفت: با بهره‌برداری از طرح های گازرسانی در دهه مبارک فجر سال جاری ضریب نفوذ در بخش های مختلف خانگی ، تجاری و صنعتی با ارتقاء قابل توجهی روبرو بوده و بخصوص این افزایش در بخش روستایی بسیار قابل ملاحظه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص جزئیات گازرسانی به روستاها استان اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت این ایام مبارک تعداد 85 روستای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی که در اواخر سال گذشته 77 درصد بود به 5/84 درصد ارتقاء می یابد.

 فعله‌گری هزینه گازرسانی به این پروژه‌ها را 428 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با افتتاح این پروژه 6 هزار و 581  خانوار با جمعیتی معادل 24 هزار و 279نفر در این 85 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می شوند. 

وی خاطرنشان کرد: با گاز دار شدن این روستاها، سالیانه به طور متوسط 10 میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی می‌شود. 

وی در ادامه گفت: در حال حاضر  1 هزار و 39 روستای استان کردستان  از نعمت گاز طبیعی برخوردار است  که با گاز‌رسانی به این 85 روستا تعداد روستاهای گازدار این استان به 1هزار  و 124 روستا افزایش می یابد.   

فعله گری افزود: در شهرستان سنندج 12 روستا ، کامیاران 11 روستا ، مریوان 18 روستا ، بانه 3 روستا ، دیواندره 7 روستا ، سروآباد 4 روستا ، بیجار 4 روستا ، قروه 1 روستا و شهرستان سقز 25 روستا در ایام الله دهه مبارک فجر از نعمت گاز طبیعی برخودار خواهند شد.  

وی همچنین تعداد پروژه های صنعتی قابل افتتاح در دهه مبارک فجر را 44 مورد ذکر کرد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز