خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد کردستان خبر داد:

پلمب 30 مورد آسانسور ادارات و اماکن عمومی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۶۸۳

مدیرکل استاندارد استان کردستان از پلمب 30 مورد آسانسور ادارات و اماکن عمومی در سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور لهونیان در جلسه ی کارگروه تخصصی استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات، ضمن اشاره به ماده 16 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: بر اساس این قانون کلیه‌‌ دستگاه‌‌های اجرایی که به نوعی در صدور مجوز تولید کالا یا ارائه خدمات موضوع این قانون، مسئولیت دارند مکلفند هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه نمایند.

وی عنوان کرد: از اوایل سال تاکنون 135 مورد بازرسی آسانسور ادارات، بیمارستان‌ها، مجتمع پزشکان و اماکن عمومی صورت گرفته و از این تعداد 30 مورد به دلیل نامنطبق بودن با استانداردهای لازم پلمب شده که تعدادی از آنها بعد از استانداردسازی پلمب شده و برای تعدادی دیگر به دلیل عدم اجازه‌ ی بازرسی پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان با اشاره به مشکلات موجود در استانداردسازی آسانسور، اظهار داشت: متاسفانه برخی از ادارات و اماکن عمومی و مسکن مهر همکاری لازم را در استانداردسازی آسانسور منصوبه با اداره‌‌ کل ندارند و شهرداری‌های مریوان، دهگلان، کامیاران و دیواندره نیز بدون دریافت تائیدیه ایمنی آسانسور اقدام به صدور پایان کار ساختمانی می‌کنند.

لهونیان در خصوص شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده‌ی استاندارد در حوزه آسانسور در کردستان، افزود: در استان پنج مورد شرکت بازرسی تائید صلاحیت شده‌ی سازمان ملی استاندارد ایران فعالیت دارند که ضمن اقدام به بازرسی و کنترل آسانسورهای منصوبه در ساختمان‌ها مجوز صدور جواز پایان کار عملیات ساختمانی را در صورت انطباق با استاندارد به شهرداری‌های استان اعلام می‌ کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 96 در استان 51 مورد آسانسور نصب شده که در ادارات دولتی و اماکن عمومی دارای تاییدیه ایمنی آسانسور هستند و 84 آسانسور در مراکز فوق درحال استانداردسازی هستند همچنین 687 مورد درخواست بازرسی آسانسور ثبت شده و 235 گواهینامه ایمنی آسانسور برای آسانسورهای نصب شده در منازل و مجتمع‌های مسکونی صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز