خبرگزاری کار ایران

فرماندار بانه عنوان کرد:

بانه با محدودیت منابع آب مواجه است / تامین آب شرب برای مردم در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۷۹۸

فرماندار بانه با بیان اینکه منابع ذخیره آب شهرستان بانه محدود است، گفت: مشکل کم آبی بانه یک بحران جدی است و می‌بایست نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب در بانه ترویج و نهادینه شود.

به گزارش‌ایلنا، محمد فلاحی در دومین نشست شورای‌حفاظت منابع آب شهرستان بانه با اشاره به منابع محدود آبی در شهرستان بانه و همچنین کاهش نزولات جوی اظهار داشت: موضوع کم آبی در بانه یک معضل و بحران اساسی است که باید جدی گرفته شود.

وی افزود: موضوع کم آبی در شهرستان بانه از یک طرف مربوط به محدود بودن منابع آبی و از طرفی دیگر کاهش نزولات جوی در سالیان اخیر است بطوریکه این مشکل کم آبی در روستاهای بانه بویژه بخش مرکزی این شهرستان بیشتر است.

فرماندار بانه در مرحله اول تامین آب شرب شهری و روستایی را از اولویت های اداره منابع آب این شهرستان عنوان کرد و گفت: در مرحله اول بایستی تامین آب شرب شهری و روستایی مورد توجه ادارات ذیربط قرار بگیرد در مرحله بعد برای مصارف کشاورزی به آن توجه شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه خط انتقال اضطراری آب سد عباس آباد به شبکه آب شرب شهری بانه تصریح کرد: با تکمیل شدن این پروژه و انتقال آب از سد عباس آباد به بانه مشکل کم آبی این شهر تا حد قابل ملاحضه ای برطرف می شود.

این مسئول با اشاره به وضعیت موجود ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب و همکاری مردم در مدیریت مصرف آب را ضروری دانست و از رسانه ها بویژه فضای مجازی در ترویج فرهنگ مصرف آب در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت و سازهای بی رویه در حریم رودخانه اصلی شهر بانه بر ایجاد حفاظ و ممانعت از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه اصلی شهر و صیانت از منابع آبی موجود تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز