خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع آب بانه مطرح کرد:

ذخیره آب سد بانه ۵۰۰ هزارمتر مکعب است /کمبود آب شرب از مهم‌ترین مشکلات بانه

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۷۹۴

رئیس اداره منابع آب بانه گفت: در حال حاضر از مجموع چهار میلیون مترمکعب ظرفیت مخزن سد بانه که منبع اصلی تأمین آب شرب این شهر است ، 500 هزار مترمکعب آب باقی مانده است.

به گزارش ایلنا، انور کریم کانی در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بانه با اشاره به میزان بارش نزولات جوی در سال جاری اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری که از ابتدای اول مهر ماه امسال بوده تاکنون 277 میلی متر بارندگی در ایستگاه های هفت گانه شهرستان بانه به ثبت رسیده است.

وی افزود: بر اساس میزان این بارش، در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته بیش از 31 درصد افزایش داشتیم اما در دراز مدت با دوازده درصد کاهش مواجه بودیم.

رئیس اداره منابع آب بانه تصریح کرد: با توجه به سطحی بودن منابع دخیره ای آب در  بانه فقط بارش برف است که می تواند موجب انباشت و ذخیره آب در منابع آبی این شهرستان شود که متاسفانه امسال برف قابل ملاحضه ای نباریده و بارش ها غالبا بصورت باران بوده است.

وی با اشاره به میزان آب موجود در سد بانه تصریح کرد: در حال حاضر فقط 500 هزار متر مکعب از حجم این سد آب وجود دارد که از این میزان هم 200 هزار متر مکعب آن قابل استفاده است.

کریم کانی همچنین به حجم آب سد عباس آباد هم اشاره کرد و گفت: در این سد نیز در حال حاضر 2 میلیون و 900 هزار متر مکعب آب موجود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز