خبرگزاری کار ایران

تولید سالانه ۵۶۰۰ تن تخم مرغ در کردستان؛

قیمت تخم مرغ به حالت عادی بر می‌گردد

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۶۲۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تولید سالانه استان را پنج هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ دانست و گفت: این میزان بیش از ۳۰ درصد از ۱۶ هزار تن مصرف سالانه استان را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خالد جعفری شامگاه دوشنبه در جلسه کمیسیون تنظیم بازار در سنندج، گفت: قیمت کالاهای اساسی در پنج گروه لبنیات، پروتئین، غلات و حبوبات، خواروبار و میوه و تره بار به نسبت سال پیش دچار سیر صعودی و نزولی شده است.

وی در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ گفت: قیمت این محصول بر اساس برنامه‌های جهاد کشاورزی مقرر شده ظرف سه ماه آینده به حالت نرمال و طبیعی بازگردد.

جعفری عنوان کرد: بروز و ظهور آنفلونزای فوق حاد پرندگان عمده دلیل گرانی قیمت تخم مرغ تلقی می شود و بازار مصرف و تولید را متاثر از خویش ساخته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تولید سالانه استان را پنج هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ دانست و گفت: که این میزان بیش از ۳۰ درصد از ۱۶ هزار تن مصرف سالانه استان را تامین می‌کند.

جعفری با اشاره به توزیع نامناسب تخم مرغ در کشور اظهار داشت: ۸۰ درصد تخم مرغ مورد نیاز کشور در هفت استان تامین می شود و می توان گرانی بودن را به این شیوه توزیع نامناسب نیز نسبت داد اگرچه نباید از بروز برخی بیماری های واگیردار بین طیور که موجب کاهش تولید تخم مرغ می شود غافل شد.

مدیر تعاون روستایی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال۱۲۰۰ تن میوه شب عید در استان توزیع می شود، گفت: از این میزان ۴۰۰ تن سیب از استان‌های شمالی و ۸۰۰ تن پرتقال از استان آذربایجان غربی وارد شده است.

سید یحیی ذکریایی‌نژاد زمان توزیع و عرضه میوه ایام عید رو ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه خواند و عنوان کرد: امسال مشکلی بابت برداشت میوه در کشور وجود ندارد چراکه دولت با حمایت از کشاورزان سهمیه توزیع میوه شب عید را نسبت به سال پیش کاهش داده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز