خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان برنامه و بودجه کردستان:

اجرای طرح‌های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۹۹۲

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: طبق ماده ۲۷ قانون برنامه توسعه نیز اجرا و عملیاتی شدن طرح‌های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای تمامی روستا های بالای ۲۰ خانوار استان کردستان لحاظ شده که برای تحقق این مهم نیز فرایند های مقدماتی انجام و پیگیری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر محمدی شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی توسعه روستایی در استان (الزامات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی) که با حضور اساتید و صاحب نظران این عرصه در سنندج برگزار شد، افزود: تشکیل چنین جلسه و نشست هایی با تاکید موکد استاندار و مدیران ارشد استان صورت گرفته و توالی و تطور این مباحث با تغییر رویکرد از تک سخنوری به شیوه پنلی و تبادل نظر ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: از آن جا که توسعه روستایی ابعاد مختلفی را در بر می گیرد طی چند سال اخیر در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال ۹۶ و نیز لایحه سال ۹۷ به کرات و پیوسته به این مهم اشاره شده است.

محمدی با اشاره به اینکه دولت در حوزه های مختلف در قالب تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر برنامه و راهبرد هایی را به این مقوله اختصاص داده است، گفت: اهمیت و نقش روستا و توسعه ی آن دولت را واداشته که به صورت جدی این حوزه را در دستور کار قرار دهد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: در سال ۱۳۳۵ کشور با چالش مهاجرت از روستا ها و کمرنگ شدن نقش حیاتی روستا ها در سیستم فضایی کشور مواجه شد و این روند به شکل پیوسته تا امروز ادامه داشته است به طوری که نسبت بین جمعیت شهری و روستایی دچار معکوس شد.

محمدی با بیان اینکه نقش و رسالت روستا ها ابعاد متعددی را شامل می شود، افزود: تنوع و گستردگی جنبه های مختلف روستا نیز دولت را واداشته که به صورت جدی تر به قضیه ورود پیدا کند به طوری که اجرای اعتباراتی که امسال در حوزه تسهیلات بین استان ها توزیع شده خود دال بر اهمیت موضوع و پایبندی دولت به برنامه ها دارد.

وی عنوان کرد: برای نخستین بار طبق ماده ۲۷ قانون برنامه توسعه نیز اجرا و عملیاتی نمودن طرح های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای تمامی روستا های بالای ۲۰ خانوار استان کردستان لحاظ شده که برای تحقق این مهم نیز فرایند های مقدماتی انجام و پیگیری شده است.

محمدی همچنین گفت: دولت و دستگاه های اجرایی با اتخاذ تمهیدات و همکاری بیشتر در به سرانجام رساندن این طرح ها نهایت تلاش را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز