خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان :

۳۵ درصد اشتغال کردستان در بخش کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۲۰۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان با بیان اینکه محور توسعه کردستان در بخش کشاورزی است، گفت: حدود ۳۵ درصد اشتغال استان نیز در این بخش فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده روز سه‌شنبه در اولین همایش استانی روز جهانی خاک که با حضور رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در دانشگاه کردستان برگزار شد، افزود: سازمان برنامه و بودجه کردستان بر خود لازم می‌داند توسعه و حفاظت از خاک را به عنوان سرمایه‌ای اصلی برای زیست انسانی و جانوری و محیط زیست در دستور کار و برنامه قرار دهد.

وی اظهار داشت: مفهوم توسعه تعابیر مختلفی را سپری کرده اما امروز هماهنگی فعالیت‌های انسانی با حفظ و بقای محیط زیست توسعه پایدار تلقی می‌شود.

نصراللهی زاده عنوان کرد: بایستی راهبرد و برنامه‌هایی را اتخاذ کنیم که محیط زیست کم ترین تخریب و آسیب را متحمل شود، چرا که نسل فعلی فازون بر میراث دار گذشتگان امانت دار نسل های آینده محسوب می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان ضمن یادآوری این مطلب که اقتصاد کردستان بر مدار کشاورزی در حرکت است، گفت: ۳۵ درصد از اشتغال استان از بخش کشاورزی است و از آن جا که سرمایه اصلی استان خاک غنی و پر فایده ای است که در اقتصادی شدن کشاورزی منطقه سهم والایی را به خود اختصاص داده است.

نصراللهی زاده با بیان اینکه ۲۵ درصد از ارزش افزوده کردستان مربوط به بخش کشاورزی است، ادامه داد: کشاورزی محور توسعه کردستان قلمداد می شود از مجموع ارزش افزوده این استان سهم بخش کشاورزی ۲۵ درصد و حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر بهره گیری از شیوه‌های نوین در مزارع کشاورزی، گفت: تلاش و رویکرد کشاورزان بایستی فاصله گرفتن از روش‌های سنتی و اتخاذ شیوه‌های مدرن و جدید در راستای کارآیی و کار آمدتر شدن بخش کشاورزی باشد.

نصراللهی زاده عنوان کرد: از این رو نیازمند تلاش جدی نهاد‌های ذی ربط در این حیطه برای شناسایی نوع های مختلف خاک و انجام دادن فعالیت های تولیدی مختص به جنس خاک خواهیم  بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز