خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد:

حمایت از صادرکنندگان محصولات کشاورزی/ اعطای‌تسهیلات برای ایجاد صنایع تبدیلی

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۱۳۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بخش دولتی و خصوصی حمایت کامل خود را از صادرکنندگان بخش کشاورزی اعلام کرده اند.

به‌گزارش ایلنا، خالد جعفری در جلسه جذب تسهیلات صادراتی محصولات کشاورزی که با حضور صادرکنندگان و تولید کنندگان برتر استان برگزار شد، افزود: توان اقتصادی تولیدکننده و صادرکننده محصولات در کردستان برخلاف استان های دیگر پایین بوده و به نوعی یکی از علت‌های ناکامی در صادرات بوده است.

وی اتفاقات سیاسی در کشور عراق را عامل تاثیرگذار بر صادرات محصولات به اقلیم دانست و عنوان کرد: که این امر لازم است از سوی مدیران سیاسی استانی و کشوری رایزنی و مرتفع شود.

جعفری بیان داشت: در کشورهای رقیب حمایت های یارانه‌ای مناسبی از صادرکنندگان انجام می شود که باید حمایت های یارنه ای صادرات محصولات کشاورزی در داخل کشور بیشتر شود تا صادرکنندگان توان رقابت با رقبای خارجی را داشته باشند.

جعفری تاکید کرد: من با شناختی که از صادر کندگان استان دارم به توان فکری و معنوی  آنها برای پویا کردن این بخش باور راسخ دارم.

وی با تاکید بر اینکه صادرات محصولات کشاورزی در هر شرایطی باید انجام شود، افزود: باید از نقاط قوت موجود برای صادرات محصولات کشاورزی بیشترین استفاده را ببریم.

وی خاطر نشان کرد: با وجود اصلاح باغات و کاشت ارقام مناسب درختان میوه و نیز مبارزه مناسب با آفات و عوامل خسارت زا در استان، تولید محصولات کشاورزی بیش از مصرف استان بوده و باید صادرات آن صورت پذیرد.

وی با تاکید بر شناسایی بازارهای هدف متعددی برای صادرات، افزود: صادر نشدن محصولا کشاورزی به ضرر استان و بهره برداران بخش کشاورزی خواهد بود.

جعفری تاکید کرد: اگر توجه ها روی تولید محصول متمرکز شود و بخص صادرات را فراموش کنیم به رکود و درجا زدن دچار خواهیم شد و به واقع بخش را دچار مشکل خواهیم کرد.

وی در خصوص صادرات گوشت مرغ تولیدی استان گفت: توان تولید گوشت مرغ در استان در حال حاظر 2 برابر مصرف داخل استان است و این رقم می تواند بیش از این هم افزایش یابد و مشکلی در تولید برای صادرات نداریم.

وی بزرگترین حامی صادرات محصولات کشاورزی را اتاق بازرگان استان دانست و افزود: اتاق بازرگان می‌تواند با همراهی و کمک ما به بهترین شیوه راه‌های صادرات محصولات کشاورزی را هموار کند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد: که با رویکرد توسعه ای که استاندار محترم دارد و حمایت هایی که از صادرکنندگان خواهد شد به یقین می توانیم در این راستا گام های خوبی برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان توجه به بحث صنایع تبدیلی و بسته بندی را نیز از ملزومات صادرات موفق دانست و افزود: ما به متقاضیان ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی تسیهلات با بهره 8 درصد و مجوزهای لازم را صادر می کنیم و در این خصوص هیچ محدودیتی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز