خبرگزاری کار ایران

فرماندار سروآباد خبر داد:

اختصاص 10 میلیارد اعتبار برای ایجاد اشتغال خانگی در سروآباد

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۶۱۲

فرماندار شهرستان سروآباد در استان کردستان از اختصاص بیش از 10 میلیارد اعتبار برای ایجاد اشتغال خانگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی مفاخری در همایش دهیاران بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: متقاضیان کسب و کار می توانند با ارائه طرح های توجیهی خود به ادارات و دستگاه های مسئول میراث فرهنگی و گردشگری، تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سقف دریافت این تسهیلات از 50 تا 100 میلیون ریال است، افزود: دهیاران با اطلاع رسانی در سطح روستاها نسبت به تشویق روستاییان برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند تا چرخه تولید و اشتغال در روستاها به حرکت در آید.

فرماندار سروآباد به موضوع اشتغال فراگیر نیز اشاره کرد و یادآور شد: دولت برای توسعه اشتغال فراگیر شش هزار و 600 میلیارد ریال به استان کردستان اختصاص داد بنابراین متقاضیان سرمایه‌گذاری می‌توانند به هشت بانک عامل مراجعه و تا سقف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.

مفاخری به سیاست های دولت در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت تحقق بخشیدن به شعار سال و ایجاد تولید و اشتغال در جامعه است که همه مسئولان و مدیران ادارات باید به این امر مهم توجه کنند.

به گفته وی، تولید، اشتغال و معیشت مردم یک اصل است و همه مسئولان باید طرح های تولید و اشتغال را جدی گرفته و عملیاتی کنند البته تحقق این موضوع نیازمند یک همت جمعی و جهاد همگانی است.

وی افزود: جوانان و متقاضیان کسب و کار نباید فقط منتظر استخدامی‌های دولت باشند بلکه باید با خلاقیت و ابتکار و استفاده از تسهیلات اشتغالزایی برای خود ایجاد اشتغال کرده و صنعت تولید در جامعه را شکوفا کنند.

مفاخری دهیاران را خط مقدم خدمت رسانی به مردم دانست و گفت: دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در سطح روستاها باید مردم را به ماندگاری در روستاها تشویق کنند و در خدمات رسانی به آنها سهل انگاری و کوتاهی نکنند.

وی وظایف دهیاران را یادآور شد و گفت: تعامل با مجموعه بخشداری و با مجموعه شوراهای اسلامی، اجرایی کردن سیاست های دولت در سطح روستاها، انجام پروژه های عمرانی، شفاف سازی و بیان اقدامات و عملکرد دولت و همچنین جلب اعتماد مردم از مهمترین وظایف دهیاران است.

بخشدار مرکزی سروآباد نیز در این همایش اظهار کرد: دهیاران با شفاف سازی و تشویق مردم برای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی می توانند روستاییان را به ماندگاری در روستاها تشویق کنند و تولید و اشتغال را در سطح روستا رونق دهند.

سید عطا حسینی افزود:‌ دهیاران به عنوان نمایندگان مردم و نمایندگان دولت پل ارتباطی بین مسئولان و روستاییان هستند که باید مطالبات و درخواست‌های مردم را پیگیری کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز