خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

جذب سرمایه‌گذار لازمه توسعه کشاورزی است/ آسان‌کاری برای جذب سرمایه‌گذار صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۰۴۰

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برای توسعه بخش کشاورزی استان جذب سرمایه گذار لازم و ضروری بوده و باید آسان کاری های لازم در این خصوص صورت پذیرد.

به گزارش ایلنا، محمد پیشداد در اولین جلسه کمیته سرمایه گذاری بخش کشاورزی کردستان، افزود: در بسیاری از موارد امورات مربوط به تسهیل در جذب سرمایه گذار در راس هرم یعنی مدیران حل شده اما نیاز است کارشناسان همکاری ،همراهی و توجه بیشتری به این امر مبذول کنند.

وی اجرای سختگیرانه بعضی از دستور العمل ها از سوی برخی مدیران را یکی دیگر از موانع جذب سرمایه گذار در استان دانست و افزود: ما باید در زمینه زیرساخت ها، دادن مجوزها و امورات اداری تسهیل گری کنیم تا مشوقی برای سرمایه گذاران باشد .

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: در بیشتر استان های کشور واگذاری زمین به سرمایه گذاران به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود و به نحوی هم تمام امکانات زیرساختی در آن فراهم می باشد. 

وی افزود: طرح های توجیهی مستعد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شناسایی شده و در آینده نزدیک بر روی پرتال سازمان در اختیار عموم و سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هم خاطر نشان کرد: باید طرح های توجیهی با مشخصات کامل و جامع در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد و صدور مجوزهای لازم برای این طرح ها انجام شود.

فرید سپری جذب سرمایه گذاران داخلی را از اولویت ها دانست و افزود: باید در مرحله اول طرح های توجیهی برای سرمایه گذاری به اطلاع مردم محلی و بومیان منطقه برسانیم و ابتدا از پتانسیل مردم محلی استفاده کنیم.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان هم گفت: ما 1250 هکتار از زمین های ملی استان که برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف مستعد هستند، شناسایی کرده ایم که برای طرح های توجیهی، در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم.   

بهرامی تاکید کرد: واگذاری زمین به سرمایه گذاران باید در مناطقی صورت بگیرد که طرح رفع تداخل امور اراضی در آن منطقه اجرا شده و یا ابتدا رفع تداخل اراضی را در مکان‌هایی که مستعد واگذاری به سرمایه‌گذاران است، اجرا کنیم .

وی هدف از این کار را رفع ابهامات در خصوص زمین های ملی و زراعی کشاورزان برای به حداقل رساندن معارضین احتمالی زمین ها ذکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز