خبرگزاری کار ایران

شرکت آبفا کردستان اعلام کرد:

عملیات اجرا و ارتقا 7 تصفیه‌خانه فاضلاب/ وجود ۳۴۲هزار انشعاب آب در سطح شهرهای کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۳۲۹

شرکت آبفا کردستان هم اکنون در حال اجرای عملیات احداث ۵ تصفیه خانه فاضلاب و یک تصفیه خانه آب است و ۲ تصفیه خانه فاضلاب نیز در حال ارتقا هستند.

به‌گزاش ایلنا، درحال حاضر ۵ تصفیه‌خانه آب شامل تصفیه خانه‌های شماره ۱ و ۲ سنندج، سقز، بانه و حسن آباد یاسوکند در مدار بهره برداری قرار دارند.

در بخش فاضلاب هم تصفیه خانه های سنندج، سقز، بانه، مریوان، سریش آباد و قروه در مدار بهره برداری هستند.

در بخش آب در حال حاضر تنها تصفیه خانه دیواندره در دست اجرا قرار دارد، اما در بخش فاضلاب ۵ تصفیه خانه بیجار، کامیاران، دیواندره، دهگلان و حسن آباد یاسوکند در حال اجرا هستند؛ لازم به ذکر است که در بخش فاضلاب ۲ تصفیه خانه سقز و مریوان نیز در حال انجام عملیات ارتقا می باشند.

 تا پایان سال ۹۵ مجموعا ۱۰۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه های فاضلاب در مدار و در حال اجرای استان هزینه شده که از این میزان ۶۷ میلیارد تومان مربوط به تصفیه خانه های در حال بهره برداری و ۳۳ میلیارد تومان نیز مربوط به تصفیه خانه های در حال اجرا می باشد.

برای ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب در مدار ۱۱۰ و برای تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب در حال احداث ۷۳ میلیارد تومان نیاز است.

در بخش آب هم تاکنون برای تصفیه خانه آب شماره ۲ سنندج ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده و برای اجرای طرح آبرسانی این تصفیه خانه ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

همچنین برای تصفیه خانه آب دیواندره هم تاکنون ۹ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیاز به ۱۲ میلیارد تومان دیگر است و برای تصفیه خانه در مدار حسن آباد یاسوکند هم ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند و خوشبختانه در سطح شهرهای استان تمام نقاط زیرپوشش خدمات این شرکت از آب شرب سالم برخوردار می باشند.

در حال حاضر ۳۴۲ هزار انشعاب آب و ۳۱۷ هزار انشعاب فاضلاب در سطح شهرهای استان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز