خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر سنندج مطرح کرد:

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند راهکار علمی است

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۲۶۷

عضو شورای شهر سنندج گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند نگرش علمی و منطقی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید غریب سجادی شامگاه شنبه در سومین جلسه کارگروه کاهش آسیب‌های اجتماعی در شورای شهر سنندج، افزود: علیرغم طرح انتقادهای سازنده و اصولی در خصوص برخورد با دو پدیده اعتیاد و کارتون خوابی، نبود متولی واحد در حوزه آسیب های اجتماعی در کشور دلیل بروز عمده این آسیب هاست.

وی اظهار داشت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند راهکار علمی است اما شاهد هستیم در مواجه با این خطرات نگاه انسانی و اخلاقی حاکم است در صورتی که دو دیدگاه و نگرش بیان شده کاملا از هم متمایز اند.

سجادی بر ورود افراد و گروه‌های روانشناس و جامعه شناس برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: عدم ورود قوی در حوزه فعلی نیز ناشی از ترس و خود باوری است درحالی که با آسیب‌شناسی اجتماعی و سیاسی می‌توان بر مشکلات و کاستی ها فائق آمد.

عضور شورای شهر سنندج عنوان کرد: شورای شهر و شهرداری سنندج این قابلیت و پتانسیل را برای ورود به بدنه اجتماعی در راستای کاهش معضلات فعلی را دارند.

سجادی با اشاره به اینکه ناهماهنگی و عدم ارتباط مستمر دستگاه‌های اجرایی در برخورد و مقابله با آسیب‌های اجتماعی برای شورا قابل حل نیست، گفت: به رغم تعریف نقش و وظایف تعیین شده ارگان‌ها هنوز ارتباط محدود و ناکافی بین دولت و اجتماع برای ساماندهی وضعیت فعلی وجود دارد که نیازمند بازنگری در این رویکرد دارد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج هم در این جلسه بر لزوم برخورد سیستمی و واحد در مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: با اینکه این مهم مورد غفلت واقع شده اما شهرداری و شورا با برخورداری از پتانسیل های موجود می توانند بر این موضوعات ورود کنند.

سرکوت نجفی اظهار داشت: در زمینه انتقال معتادان کارتون خواب مشکلات قانونی وجود دارد اما شهرداری سال گذشته مکانی با ظرفیت ۶۰ نفر در شبانه روز برای اسکان این افراد در نظر گرفت.

وی‌همچنین گفت: به همت بهزیستی امسال مرکزی موسوم به مرکز شیلتر بانوان برای اسکان و بهره‌مندی بانوان در حال راه اندازی است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز