خبرگزاری کار ایران

صادق خرازی در کردستان:

جنبش‌های دانشجویی بیانگر معرفت و بلوغ فکری قشر دانشجوست/تثبیت بقای دولت در گرو ارتباط دولت با دانشگاه است

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۶۸۱

دبیر حزب ندای ایرانیان گفت: جنبش‌های دانشجویی بیانگر معرفت و بلوغ فکری قشر دانشجو است که با تاثیرپذیری از مواریث اسلامی و ایرانی توانستند این مهم را نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق خرازی شامگاه دوشنبه در مراسم جنبش دانشجویی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه کردستان برگزار شد، افزود: شانزدهم آذر روز تجلی خاستگاه مطالبات دانشجویان و قائل شدن ارزش برای انسان و کرامت انسانی است.

وی اظهار داشت: روز ۱۶ آذر در حقیقت نقش بزرگ و تاریخی برای خود رقم زده است چراکه معرفت و دانایی و آگاهی مهمترین قشر جامعه یعنی دانشجویان در تداوم و تعالی چنین روزی تجلی یافته است.

خرازی، برقراری عدالت و اصلاح‌گری و مبارزه با فساد در جامعه را در گرو تعامل سازنده با دانشجو و دانشگاه دانست و گفت: نمی‌توان سخن از شکل‌گیری اندیشه‌ها و مصلحت و آرمان و نیز آزادی را در جامعه برد تا زمانی که نام دانشجو و دانشگاه نیز در آن مورد غفلت واقع شده باشد، در مجموع آنچه مهم است مشروعیت و مقبولیت این قشر و نقش دانشگاه در مبارزه با فساد و بی‌عدالتی‌هاست.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه فضیلت‌های انسانی جامعه در مبارزه با فساد و استعمار و استثمار عینیت می‌یابد، عنوان کرد: به باور ما مبارزه با استعمار بدون مبارزه با استبداد و مبارزه با استبداد بدون مبارزه با استعمار معنا پیدا نمی‌کند از این رو قلمرو چنین فکر و اندیشه‌ای از زادگاه ذهن دانشگاه و اساتیدی چون شریعتی و مطهری و طالقانی و نیز بازرگان ظهور و بروز پیدا کرده است.

خرازی خاطرنشان کرد: جنبش‌های دانشجویی بیانگر معرفت و بلوغ فکری قشر دانشجو است که با تاثیرپذیری از مواریث اسلامی و ایرانی توانستند این مهم را نهادینه کنند.

وی، رفتار قهرآمیز را در برخورد با ویژگی‌های چنین دانشگاهی شایسته ندانست و گفت: نمی‌توان با القابی چون ستاره بودن و یا اختلافات طبقاتی و جنسی مانع ظهور و بروز قشر روشنفکر جامعه باشیم چراکه تفکر و فلسفه، زمینه رشد جنبش‌های اجتماعی و دانشجویی بوده است.

دبیر حزب ندای ایرانیان همچنین به دوران تصدی‌گری دولت نهم و دهم در کشور گریزی زد و گفت: بی‌تردید دانشگاه مهمترین رسالت و نقش را در بیداری و برنایی عموم جامعه از استبداد و ظلم دولت پیشین ایفا کرد.

خرازی ادامه داد: دلیل و علت سخن گفتن از برنایی و استحکام اندیشه در میان دانشجویان و اساتید نیز این است که دانشگاه مهمترین رصدخانه‌ای است که توانایی تشخیص سره از ناسره و همگام شدن با نظم و تحولات جامعه را دارد.

وی، تثبیت بقای دولت‌ها را در گرو ارتباط مدون با جامعه دانشگاهی دانست و گفت: اگر دولتی خواستار ابقای حیات خویش باشد بایستی رابطه مسلم خود را با دانشجو و دانشگاه محکم و پایدار کند.

دبیر حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه دانشگاه و دانشجو اردوگاه مستقیمی است که باید مورد حرمت و احترام حاکمیت باشد، افزود: تحقق احترام جامعه و حاکمیت با حرمت‌گذاری به دانشگاه به عنوان عقیده و باور مسلم و اجتناب‌ناپذیر امکان‌پذیر و پذیرفتنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز