خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان خبر داد ؛

ضرورت توجه به آموزش و فرهنگسازی در مقابله با بلایای طبیعی

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۸۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان توجه به قوانین، آموزش و فرهنگسازی میان مردم در زمینه ساخت و ساز مجاز و مقابله با سوانح و بلایای طبیعی را یک ضرورت جدی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، امیر قادری روز یکشنبه در کارگاه آموزشی دو روزه آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و آشنایی با آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله، (استاندارد 2800) اظهار کرد: در این حوزه به طور مرتب کارگاه های آموزشی در سطح استان برگزار شده است، چرا که آموزش بویژه در زمینه مقابله با زلزله و سایر حوادث طبیعی بسیار مثمرثمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایران از نظر این سوانح دارای شرایط خاصی است، گفت: یک درصد جمعیت جهان در ایران قرار دارد، در حالی که 6 درصد حوادث و بلایای طبیعی در کشور ما اتفاق می افتد، لذا باید آمادگی لازم برای مقابله با این سوانح را داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار کردستان افزود: امروزه زندگی عمومی در کشورهای در حال توسعه متخصصان و برنامه ریزان شهری را با چالش مواجه کرده و بنابراین نیاز است قوانین، آموزش و فرهنگسازی جدی گرفته شود.

قادری خاطرنشان کرد: استانداری، راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری مسئولیت زیادی در اجرا و نظارت بر ساخت و ساز دارند.

وی هشدار داد: هم در هسته مرکزی شهرها، هم بافت‌های حاشیه‌ای و اسکان غیررسمی و هم در ساخت و سازهای جدید و مهندسی ساز مشکلاتی وجود دارد.

معاون استاندار کردستان گفت: تقریبا 50 درصد جمعیت شهر سنندج در 20 تا 25 درصد از مساحت این شهر زندگی می کنند و عمدتا ساخت و ساز انجام شره در آنها مسئله ساز است و اگرچه شهرهای استان با هم تفاوتهایی دارند، اما همگی با خطر زلزله مواجه هستند.

قادری در ادامه با اشاره به اقدامات به موقع در شورای فنی استان گفت: با واحدهایی که تولید مصالح غیراستاندارد داشته‌اند به کرات برخورد و پلمب شده‌اند، اما در این زمینه علاوه بر استان باید در سطح کشور نیز پیگیری هایی انجام شود.

وی تاکید کرد: قانون مسئولیت مستقیم در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز را برعهده شهرداریها گذاشته است و در ماده 100 تکلیف کرده مالکان واقع در محدوده و حریم شهرها لازم است از شهرداریها پروانه بگیرند و در غیر اینثورت برخورد شود.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: در کنار مسئولیت‌های قانونی که دستگاه ها برعهده دارند مردم هم باید آموزش لازم را در خصوص چرایی استفاده از مصالح استاندارد فرابگیرند و سختگیریها در این زمینه کامل اعمال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز