خبرگزاری کار ایران

مشاور نیرو مطرح کرد:

حساسیت و اهمیت صنعت آب و برق برکسی پوشیده نیست

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۸۰

مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو با بیان اینکه اهمیت صنعت آب و برق بر کسی پوشیده نیست، گفت: این وزارتخانه در سخت ترین شرایط آب و برق کشور را تامین می کند.

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام یزدان پرست امروز در دیدار با نماینده رهبری در سنندج، گفت: وزارت نیرو یک مجموعه منسجم و پویا و متحرک و متشکل از افراد متخصص و فرهیخته است که در سخت ترین شرایط، آب و برق کشور را تأمین می کند.

وی اظهار داشت: وزارت نیرو نیز از زیربنایی ترین و اساسی ترین وزارت خانه های کشور است چرا که اساس نیاز مردم و تولید یعنی آب و برق توسط این وزارتخانه تهیه و در اختیار گذاشته می شود بویژه در سنوات اخیر که با کمبود بارش هم مواجه هستیم و شرایط حساس تر شده است.

مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو گفت: در همه دوره ها انسان های شایسته ای در مسند وزارت نیرو بوده اند و علیرغم تخصصی و فنی بودن این وزارتخانه، به دور از سیاسی کاری به جد پیگیر امور دینی و فرهنگی، حجاب و عفاف، نماز و امر به معروف و نهی از منکر و همچنین وظایف تخصصی خود در زمینه آب و برق بوده و اقدامات خوبی هم در این عرصه انجام شده است.

به گفته یزدان پرست، استان کردستان برای وزارت نیرو بسیار مهم است و حساسیت ویژه ای به لحاظ فرهنگی روی آن قائل هستیم.

در ادامه نیز آیت الله حسینی شاهرودی ضمن تاکید بر صرفه جویی و مصرف بهینه آب و برق و بهره وری بیشتر، افزود: علی رغم  وفور نعمت آب و برق در کردستان اما در بخش آب، این استان کمتر بهره مند شده و به مراتب تخصیص کمتری داده شده و بالغ بر 85 درصد اراضی استان هنوز بصورت دیم کشت می شود که این پسندیده نیست.

وی، وزارت نیرو را مهمترین وزارتخانه در توسعه و اشتغال استان عنوان کرد و گفت: وزارت نیرو با تخصیص آب و برق به صنعت، کشاورزی، باغداری، دامپروری و شیلات، زمینه اشتغال گسترده و توسعه پایدار استان مهم و حساس کردستان را فراهم نماید.

آیت الله حسینی شاهرودی، اقدامات وزارت نیرو در مهار آبها را بسیار خوب توصیف نمود و گفت بخشی از این آب که مورد نیاز کردستان است بایستی در استان مصرف شود چراکه درآمد استان نصف متوسط کشوری است در حالیکه نعمت آب مضاعف است.

وی بر سرمایه‌گذاری بیشتر در عرصه آب و برق در استان تأکید و گفت: بایستی با این منابع ارزشمند درآمدزایی صورت گرفته و در اختیار تولید قرار بگیرد تا ارزش افزوده ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به تداوم و استمرار کار فرهنگی در این عرصه اشاره نموده و مستمر بودن آنرا لازمه تأثیرگذاری کار فرهنگی دانست.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان نیز به اهمیت مسائل دینی و فرهنگی و آگاهی بخشی در صنعت آب و برق استان اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر این موضوع بسیار پررنگ تر از گذشته مدنظر بوده و تلاش بر این است بیشتر از پیش نیز در این عرصه اقدام شود.

 اقبال شانظری عنوان کرد: با بارندگی های سنوات گذشته و برنامه ریزی های انجام شده و تولید برق در استان، در سال آینده با مشکل در تأمین آب و برق کردستان مواجه نخواهیم بود ولی مردم شریف استان فرهنگی کردستان بایستی کماکان مصرف بهینه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز