خبرگزاری کار ایران

کاشت 35 هزار اصله درخت در سطح پارک‌های جنگلی سنندج

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۷۵

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: با هدف احیا و واکاری پارک‌های جنگلی سطح شهر در فاز نخست 35 هزار اصله درخت در سطح پارکهای جنگلی کاشته خواهد شد.

به گزارش ایلنا، قانع حسینی با بیان اینکه طرح نهضت درختکاری در سطح شهر در حال اجرا است، افزود: خشک شدن درختان ،آتش سوزی‌های مکرر و استفاده از گونه‌های نامناسب یکی از مهم‌ترین دلایل از بین رفتن پارک‌های جنگلی است.

وی اظهار داشت: احیا و واکاری پارک‌های جنگلی با هدف سرسبزی و جلو‌گیری از بین رفتن این پارکها یکی از مهم‌ترین اهداف و اولویت های این سازمان است.

حسینی گفت: فضای سبز و توسعه آن موجب ارتقای روحیه نشاط و شادابی در میان شهروندان شده و زیبایی بصری ویژه‌ای را به محیط پیرامون می‌بخشد از این رو اجرای طرح نهضت درختکاری در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی کاهش آلودگی هوا، کاهش بیماری‌های تنفسی، محل زیست مناسب برای پرندگان، افزایش ذخیره منابع آب زیرزمینی، تلطیف هوا، افزایش سرانه فضای سبز، جلوگیری از هرگونه فرسایش خاکی، آبی و بادی و ایجاد فضای مطلوب در سطح شهر را می توان از مهم ترین مزایای کاشت درخت نام برد.

وی از آغاز کاشت 35 هزار اصله درخت در سطح پارکهای جنگلی خبر داد و گفت: در فاز نخست عملیات کاشت درخت در پارک‌های جنگلی نظیر آبیدر ، توس نوذر و دیگر پارکهای سطح شهر با همکاری واحد فضای سبز مناطق سه گانه درحال اجرا است.

حسینی خاطرنشان کرد: دراجرای طرح درخت کاری از انواع گونه های پهن برگ و سوزنی و مثمر شامل: عقیق، چتری، بادام تلخ، بیدمشک، انواع بلوط، زیتون تلخ، سماق، ارغوان، سنجد، صنوبر، کاج تهران، کاج سیاه و افرا استفاده شده است.

وی در ادامه شرایط آب و هوایی و سازگاری با اقلیم منطقه، نیاز آبی کم، بومی بودن و نگهداری آسان از مهم‌ترین اهداف استفاده از این گونه‌ها نام برد.

مدیرعامل سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری سنندج تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح تا کنون 1000 اصله ارغوان از عوارضی آبیدر تا بان شلانه و 500 اصله سرو خمره ای و نقره ای در تپه روسی کاشته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز