خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:

توانمندسازی تشکل‌های‌کشاورزی راهکاری برای افزایش اشتغال‌محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۹۵۳

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از راه حل‌های گسترش و تولید شغل و خلق ثروت و نیز روند افزایش درآمد سرانه استان، توانمندسازی تشکل و تعاونی‌ها و ورود به حلقه هایی چون صنایع تبدیلی و نهایتا تسری بخشی به بازارهای داخلی و خارجی است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر مهرفرد روز سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه‌رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان در سنندج با اشاره به اینکه تامین نیازهای غذایی نیاز به بهره‌وری از منابع آب و خاک دارد، افزود: در دنیا مصرف غذا در حال توسعه و نیاز به مواد غذایی رو به گسترش است.

وی با اشاره به اینکه اساس کشاورزی ایران بر بهره وری استوار است، اظهار داشت: با ۱۰ درصد مصرف آب در بخش گلخانه می‌توان تولید داشت و با کشت نشایی هم ۳۰ تا ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

مهر فرد عنوان کرد: از آنجا که متوسط بارندگی کردستان ۵۰۰ میلیمتر است پس بسیاری از محصولات را می‌توان به طور دیم قابل کشت هستند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت، یکی از راه حل های گسترش و تولید شغل و خلق ثروت و نیز روند افزایش درامد سرانه استان، توانمند سازی تشکل و تعاونی ها و ورود به حلقه هایی چون صنایع تبدیلی و نهایتا تسری بخشی به بازارهای داخلی و خارجی است.

مهرفرد خاطر نشان کرد: بایستی کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی پس از تشکیل تشکل‌ها وارد حلقه‌های بعد از تولید نظیر فرآوری، بسته بندی، ذخیره سازی و بازار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز