خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان:

جذب اعتبارات اشتغالزایی روستایی اولویت نخست بانک‌ها باشد

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۱۹۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: بانک های استان باید جذب اعتبارات اشتغالزایی روستایی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش ایلنا وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ حسین فیروزی در جلسه هم اندیشی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ضمن یادآوری تصویب اعتبار حدود 650 میلیارد تومانی برای اشتغال فراگیر و350 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی (طرح کاج) برای کردستان، تاکید کرد: این هزار میلیارد تومان را باید مدیریت کنیم تا جذب و منجر به اشتغال شود.

وی با اذعان به شناور بودن حدود 40 درصد از اعتبارات اشتغالزایی کشور، متذکر شد: جذب این اعتبارات، مسابقه ای بین استان هاست که نباید از آن جا بمانیم، اگر تاخیر داشته باشیم سهم اعتباری کردستان توسط استان های دیگر جذب می شود. 

فیروزی با اشاره به یارانه دار بودن اعتبارات اشتغالزایی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر، از اعضای کمیته های فنى اعتبارات اشتغالزایی خواست، بررسی طرح های دارای توجیه این مناطق را در اولویت قرار دهند تا کردستان بتواند این اعتبارات دارای یارانه را زودتر جذب کند.  

وی در این خصوص افزود: طبق وعده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سقف اعتبارات این بخش برای کردستان تا 650 میلیارد تومان قابل افزایش است، لذا کمیته های فنی می توانند تا این رقم برنامه ریزی کنند. 

معاون استاندار در ادامه از مدیران بانک ها خواست در بررسی و تصویب طرح ها تعجیل کنند  تا کردستان بتواند جلوتر از برنامه ملی حرکت کرده و اعتبارات بیشتری جذب و تسهیلات بیشتری نیز به متقاضیان پرداخت کند.

فیروزی خاطرنشان کرد: سهم کردستان از اعتبارات اشتغالزایی هزار میلیارد تومان است و تا هزار و 500 میلیارد انعطاف دارد، راه و برنامه مشخص است؛ باید تلاش‌مان را مضاعف کنیم و تمام توان انسانی و تجهیزاتی دستگاه های اجرایی را به کار بگیریم تا بیشتر سهم را از این اعتبارات جذب کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز