خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان مطرح کرد:

لزوم توجه به مقوله بازآفرینی شهر سنندج

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۰۹۱

معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: باید موضوع بازآفرینی در شهر سنندج از سوی شهرداری سنندج بیش از گذشته جدی گرفته شود و این یک ضرورت برای امروز شهر سنندج به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در جلسه بررسی مشکلات و مسائل حوزه شهری سنندج که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد، با اشاره به تاریخچه 16 ساله تشکیل شوراهای اسلامی گفت: با ارزیابی‌ها مشخص شد برخی از این شوراها عملکرد موفق، بعضی عملکرد متوسط و برخی دیگر عملکرد ضعیفی در سطح کشور داشته اند.

معاون استاندار کردستان در ادامه پیرامون موضوعات مبتلا به شهر سنندج، گفت: سنندج دیگر امکان توسعه به لحاط فیزیکی را ندارد و به همین دلیل طی 40 تا 50 سال آینده توسعه این شهر به شکل منفصل اتفاق می افتد و به همین دلیل مهم است که اکنون در نواحی منفصل این شهر چگونه عمل شود.

قادری تأکید کرد: باید موضوع بازآفرینی در شهر سنندج از سوی شهرداری سنندج بیش از گذشته جدی گرفته شود و این یک ضرورت برای امروز شهر سنندج به شمار می رود.

وی در ادامه پیرامون موضوع قیر دریافتی شهرداری‌ها گفت: هر شهرداری که تلاش و پیگیری بیشتری انجام بدهد قادر به دریافت قیر بیشتری خواهد بود و این موضوع باید مدنظر همه شهرداران باشد.

معاون عمرانی استاندار کردستان در ادامه با تأکید بر اینکه پیاده راه سازی در شهر سنندج باید حتما انجام شود، گفت: در این پیاده راه می توان از اتوبوسهای برقی و یا وسایلی نظیر آن به شکلی منظم برای جابجایی افراد نیز استفاده کرد.

قادری افزود: در صورتی که سازوکارهای لازم برای اجرای این پیاده راه فراهم شود، می تواند برای آینده شهر سنندج و توجه به بعد انسان مداری در شهرهای ما بسیار مهم باشد.

معاون عمرانی استاندار کردستان در خصوص اراضی قولنامه ای نیز گفت: این هنر شورا و شهرداری است که سازوکاری برای حل این مسئله اینگونه اراضی فراهم کند.

قادری در ادامه با اشاره به لزوم توسعه آرمستان بهشت محمدی سنندج گفت: به دنبال این هستیم تا کار روکش آسفالت این مسیر و نیز مسیر حسن آباد سنندج را به سرانجام برسانیم.

وی در ادامه پیرامون موضوع سرمایه گذاری در شهر نیز گفت: حضور سرمایه گذار مستلزم تسهیلگری و وجود دید باز از سوی شورا و شهرداری است و سرمایه گذار زمانی ورود می کند که منافعش تأمین شود.

معاون استاندار کردستان با تأکید بر اینکه سرمایه گذاران باید اهلیت لازم برای کار را داشته باشند، افزود: دولت در استان و بویژه معاونت عمرانی آماده کمک همه جانبه در این راستا است.

قادری همچنین بر ضرورت پرهیز از استخدام های بی ضابطه در شهرداری‌های شهرهای سطح استان تأکید کرد.

در این جلسه نیز اعضای شورای شهر به بیان برخی از مهمترین مشکلات و دغدغه های شهر سنندج پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز