خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان :

برای ارتقای شاخصه‌های فرهنگی مشارکت بخش خصوصی لازم است

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۳۲۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بسترسازی به جهت مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های فرهنگی برای ارتقای شاخصه های فرهنگی استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال قلعه شاخانی در آیین تکریم و معارفه خود که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی استان توجه و تلاش برای ارتقای شاخصه های فرهنگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و در این راستا بستر سازی برای مشارکت بخش خصوصی در فعالیت های فرهنگی یکی از راهبردهای اجرایی خواهد بود.

وی، توسعه و تقویت مراکز فرهنگی و هنری و تشکیل اتاق فکر جهت بهره مندی از خرد جمعی نخبگان این عرصه و نیز حمایت از آثار و تولیدات فرهنگی و در نهایت تلاش جهت احیای سنت‌های اصیل و حمایت از صنایع در تمامی حوزه ها را از دیگر برنامه های کاری خود ذکر کرد.

جلال قلعه شاخانی اظهار داشت: توجه به سه اصل و مقوله ی اخلاق و عقلانیت و نیز همگرایی را همواره سرلوحه فعالیت خود در این منصب خواهم دانست و در این مسیر نیازمند وحدت و همفکری و البته همراهی بزرگان و دستگاه های اجرایی و اصحاب فرهنگ و هنر هستم.

در ادامه مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این آیین به سه راهبرد مهم اجرا شده در دوران تصدی خود اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای باز فرهنگی و هنری برای کلیه اصحاب فرهنگ و هنر و نیز واگذاری برنامه و فعالیت های فرنگی به خود اصحاب و همچنین ورود بخش خصوصی در این حوزه از جمله رویکرد اتخاذ شده در این نهاد بوده است.

حجت الاسلام رحیم جعفری با بیان اینکه فعالیت های حوزه رسانه و مطبوعات در کردستان و در دولت تدبیر و امید ۷۰ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: دولت یازدهم با نگاه عاری از سیاست به حوزه فرهنگ و هنر، در راستای تعالی این حوزه اهتمام و اقدام درخوری را انجام داد.

وی به عملکرد ۴ ساله خود در این نهاد گریزی زد و گفت: فعالیت ۶۵ هفته نامه و دو هفته نامه و پایگاه خبری و همچنین صدور ۵۷ نشریه سراسری و نیز حمایت و تجهیز بروز از انجمن سینمای جوان و در نهایت رفع بدهی بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان این اداره از جمله اقدامات انجام شده است.

گفتنی‌است؛ در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌کردستان پوستر نخستین‌جشنواره رسانه‌های کردی با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز