خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان عنوان کرد:

تاثیر توسعه اشتغال روستایی در حل تراکم جمعیت در شهرها

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۶۱۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: راه حل نهایی مشکل بیکاری شهری و تراکم جمعیت در حواشی شهرها در گرو بهبود محیط و فضای کسب و کار روستایی است.

به گزارش ایلنا، امیر قادری شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان این مطلب گفت: این موضوع به آن علت است که بخش عظیمی از  جمعیت کشور در نقاط روستایی زندگی می کنند.

وی با اشاره به در نظر گرفته شدن تسهیلات اشتغالزایی روستایی افزود: در پرداخت این تسهیلات تلاش بر این بوده تا زون بندی مناطق روستایی مدنظر قرار بگیرد؛ چرا که این امر موجب رقابتی شدن مناطق روستایی و افزایش سهم ارزش افزوده صنعت و خدمات در مناطق روستایی استان می شود.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: به عنوان نمونه در نقاط روستایی شهرهای قروه، بیجار، دیواندره، سقز و سنندج توجه به صنایع تبدیلی کشاورزی می‌تواند مد نظر باشد و در نقاط روستایی شهرستان‌های سروآباد، مریوان و بانه هم توجه به صنعت و گردشگری می‌تواند لحاظ شود.

قادری تاکید کرد: این تسهیلات صرفا مخصوص مناطق و نواحی روستایی است و مناطق شهری و شهرک‌های صنعتی را شامل نمی شود.

وی در ادامه گفت: تلاش شده تا در پرداخت تسهیلات روستایی به توسعه کسب و کارهای خانگی با محوریت زنان روستایی در کردستان و ارتقای سهم آنها در اقتصاد روستا توجه شود.

معاون استاندار کردستان تاکید کرد: همه فرمانداران، بخشداران و دستگاه های اجرایی، باید کارگزاران را توجیه کرده و طرح‌های توسعه روستایی به دفتر امور روستایی استانداری پیشنهاد شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از این تسهیلات روستایی که با نرخ سود 8 درصد است، می‌تواند فرصت مناسبی برای ارتقای تولید و توسعه اشتغال روستایی در کردستان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز