خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان خبر داد؛

ساماندهی و جمع‌آوری 70 کودک خیابانی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۴۶۰

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: ۷۰ کودک خیابانی سال گذشته در کردستان ساماندهی و جمع آوری شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمال ارشدی روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با حضور مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور در سنندج، افزود: با اقدامات مطلوبی که در حوزه آسیب های اجتماعی در استان انجام شده ۹۱۰ میلیون تومان در این حوزه جذب شده و متناسب با معضلات اجتماعی بین سازمان ها تقسیم شده است.

وی اظهار داشت: از سال ۹۳ تاکنون شاهد رشد ۲۸۷ درصدی سازمان های مردم نهاد در کردستان و فعالیت ۱۸۰ انجمن با همکاری استانداری و فرمانداری و نیز مجوز ۳۵ انجمن از اقدامات انجام شده است.

ارشدی عنوان کرد: تدوین و اجرایی شدن سند طلاق در استان و افزوده شدن مشاوره به ۵ گروه و نیز تدوین سند کودکان کار و خیابانی در استان در راستای بهبود شرایط اجتماعی لحاظ شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان توانمند سازی زنان در مناطق حاشیه را دیگر اقدام مهم توسط دستگاه های اجرایی برشمرد و گفت: در سال ۹۵ اجرای ۱۷ طرح و آموزش و مشاوره در بخش های مختلف به هزار و ۲۰۰ نفر نیز در حاشیه ی شهر سنندج از جمله سازوکارهای مهم دراین رابطه محسوب می شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود پدیده ی طلاق را مقوله ای فراگیر دانست و گفت: مجموعه ای از متغیر ها در بوجود آمدن طلاق به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی دخیل و موثر است البته با کنترل و اقدامات، نرخ طلاق در سال گذشته چهار و یک دهم بود که به نسبت سال ۹۴ تغییر محسوسی در این میزان رخ نداده است.

به گفته ارشدی بیشترین آمار مربوط به طلاق با ۳.۲ مربوط به سنندج و کمترین رتبه با ۰.۶۷ درصد نیز به شهرستان سروآباد اختصاص دارد.

وی همچنین گفت: ۶۷ درصد از معتادین استان مربوط به جمعیت شهری و مابقی را جمعیت روستایی تشکیل می دهند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان در خصوص وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان اظهار داشت: جمع آوری و ساماندهی ۷۰ کودک خیابانی در سال گذشته که به شغل های کاذب روی آورده بودند از دیگر اقدامات مهم بهزیستی بوده است.

ارشدی به جمع آوری ۲۶۸ متکدی در سال گذشته در استان اشاره کرد و ابراز داشت: از این تعداد ۱۴۶ نفر را مردان و ۱۲۲ نفر هم زنان تشکیل می دهند که از مجموع این تعداد ۵۱ نفر از استان های همجوار به استان انتقال داده شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز