خبرگزاری کار ایران

بهره‌گیری از ظرفیت ۴۳ هزار تن کود بیولوژیک در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۴۹۹

مدیر امور زارعت جهاد کشاورزی کردستان گفت: سهمیه استان از کودهای بیولوژیک در سال‌جاری ۴۳ هزار و ۸۰۰ تن تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد صالح احمدی روز شنبه در کارگاه آموزشی جایگاه کودهای بیولوژیک در کشت گندم در سنندج، افزود: نقش تغذیه گیاهی در افزایش عملکرد و تولید محصولات کشاورزی بر کسی پوشیده نیست ولیکن افزایش مصرف کود شیمیایی در یکسری از مناطق و در پاره ای از محصولات کشاورزی مشکلاتی را برای خاک های کشاورزی و بویژه محیط زیست و حتی سلامت انسان باعث می شود.

وی اظهار داشت: در همین راستا یکی از سیاست های جدید وزارتخانه استفاده از کودهای آلی، زیستی و کود‌های میکروبی است به طوری‌که سهمیه و برنامه ابلاغی امسال ۴۳ هزار و ۸۰۰ تن است که این میزان برش شهرستانی شده و به شهرستان ها هم ابلاغ شده است.

احمدی اهمیت جایگاه کودهای بیولوژیک در کشت گندم را مهم برشمرد و گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها کشاورزان را به استفاده از کودهای بیولوژیک در کشت های زراعی و باغی ترغیب کنند.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: به رغم اینکه کمبود بذر گندم امسال که بواسطه مشکلات و تاخیر در بارندگی های پاییزه و سرمازدگی و خشکی حادث شده اما کشاورزان با رویکرد و مدیریت مناسب توانستند نتایج و خروجی خوبی بار آوردند.

به گفته احمدی با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده از سال آینده مشکلی در تامین بذر گندم و حتی بذر جو کشاورزان نخواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز