خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان:

مدیریت جامع شهری نیازمند یکپارچگی همه دستگاهها است

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۶۵۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: مدیریت موفق در شهرداری‌ها حتما مستلزم داشتن اختیارات کافی، منابع مالی قوی و مشارکت عمومی شهروندان است و شهرداریها و شوراها باید زمینه این مهم را فراهم کنند.

به گزارش ایلنا، امیر قادری روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه شهردار سابق و فعلی شهر بانه اظهار کرد: شهرداری عرصه بسیار مهمی است و با توجه به ماهیت و ذاتی که دارد و نهادی عمومی محسوب می شود، لذا کار کردن در آن بسیار مهم و حساس است.

وی با باین اینکه امروزه شهرها با گذشته تفاوت اساسی یافته اند و اکنون مدیریت شهری از پیچیدگی خاصی برخوردار است، دلیل آن را وجود شهروندان با فرهنگهای مختلف عنوان کرد و گفت: این ساکنان با این فرهنگ های گوناگون در یک سکونتگاه به نام شهر زندگی می کنند و این کار مدیریت شهری را دشوار می کند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد نیز نیازمند تغییر قانون هستیم، تأکید کرد: اگر در کشور شوراهای شهر یکپارچه و موفق عمل کنند، اختیاراتی که از شهرداریها جدا و به سایر دستگاه ها واگذار شده است، در دل شهرداری و مدیریت شهری قرار خواهد گرفت و عرصه مدیریت شهری در شهرداریها متمرکز خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه عرصه مدیریت شهر ارتباط مستقیمی با مردم دارد، افزود: زمانی جمعیت شهرنشین 30 درصد و روستانشین 70 درصد بود و امروز این نسبت بالعکس شده است.

قادری ادامه داد: اگرچه هنوز به نسبت کشوری، جمعیت روستایی کردستان بیشتر است، اما روند شهرنشینی در حال افزایش است و لذا باید مدیریت شهری را دچار تغییرات اساسی کنیم.

وی در ادامه شهر بانه را دارای شرایط خاصی عنوان کرد و گفت: ساخت و ساز غیرمجاز امروزه در برخی شهرها وجود دارد و حریم شهرها و اراضی کشاورزی که نقش مهمی در تولید دارند، در معرض تهدید قرار گرفته اند، لذا برای جلوگیری از این خطر و حفظ این منابع برای نسلهای آینده باید با ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله شود.

معاون عمرانی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه قانون، جلوگیری از ساخت وساز غیرمجاز را جزو وظایف شهرداری قرار داده است، گفت: اما مدیریت جامع و کامل این مسئله نیازمند یکپارچگی و همکاری همه دستگاه ها است.

قادری تأکید کرد: دولت آماده حمایت همه جانبه از شهرداریها و شوراهای اسلامی است. 

در این مراسم وریا وثوقی به عنوان شهردار جدید بانه معرفی و جایگزین بابک رستم پور شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز