خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان خبر داد:

پیش‌بینی برداشت 160هزارتن سیب زمینی در دهگلان/ 4 هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت سیب زمینی

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۲۹۴

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 160 هزار تن سیب زمینی از مزارع دهگلان برداشت شود.

به گزارش ایلنا، جمال ساروقی با اشاره به زیر کشت رفتن 4 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دهگلان زیرکشت محصول سیب زمینی گفت: پیش بینی می شود که امسال 1600 هزار تن سیب زمینی از مزارع شهرستان دهگلان برداشت شود.

وی اظهار داشت: برداشت این محصول تا نیمه آبان ماه ادامه دارد و  100 هزارتن از محصول برداشت شده در انبارهای ذخیره شده و 60 هزارتن آن وارد بازار مصرف به کشورهای همسایه و استان‌های همجوار به صورت خوارکی می شود.

ساروقی گفت: کشت سیب زمینی در 34 روستا توسط 700 نفر از کشاورزان با 18 رقم از این محصول کشت شده که شاخص محصولات کشت شده از نوع بامبا، اسپریت ومارفونا است.

وی افزود: با توجه به مساعد بودن آب وهوا کشاورزان ترجیح می‌دهند این محصول در زمین بماند ولی از کشاورزان خواست تا قبل از شروع بارندگی نسبت به برداشت این محصول اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان خاطرنشان کرد: تاکنون 80 درصد از محصول سیب زمینی توسط کشاورزان دهگلانی از اراضی این شهرستان برداشت شده است.

وی از کشاورزان خواست که پس از رصد کردن وضعیت آب و هوا نسبت به برداشت سیب زمینی اقدام کرده و پس از برداشت این محصول نسبت به کشت گندم آبی اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز