خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت؛

افزایش 43 درصدی کل مبادلات استان کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۰۵۹

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در نیمه نخست سال جاری، حجم کل مبادلات کردستان یک میلیون و 474 هزار تُن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 43 درصد رشد یافته است.

به گزارش ایلنا، صادق صمدی با بیان این مطلب گفت: در6 ماهه نخست سال جاری بالغ بر 252 هزارتن، معادل 175میلیون دلار، کالا از استان کردستان به خارج از مرزهای کشور صادر شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان صادرات حدود 97 درصد آن به مقصد کشور عراق بوده است و از دیگر کشورهای مقصد صادراتی استان در این مدت می توان به کشورهای افغانستان، فدراسیون روسیه، سودان و پاکستان اشاره کرد.

صمدی افزود: این در حالی است که صادرات استان در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 11 درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به میزان صادرات سایر گمرکات استان در 6 ماهه نخست سال 96، افزود: بالغ بر315 هزارتن معادل 277 میلیون دلار بوده است که این رقم حاکی از رشد 13درصدی به لحاظ وزنی و 34 درصدی به لحاظ ارزشی، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

صمدی یادآوری نمود که واردات کالا  در این مدت به 32 هزار تن معادل 39میلیون دلار رسیده است که از این میزان واردات 81 درصد آن مربوط به کشور عراق بوده است، از جمله دیگر کشورهای طرف معامله استان، در زمینه واردات می توان از کشور های ایتالیا، آلمان، پاکستان و هلند نام برد.

وی گفت: حجم ترانزیت(داخلی-خارجی) استان کردستان در 6 ماهه نخست سال96، 875 هزارتن معادل 2 میلیارد و 319 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 21 درصد و به لحاظ ارزشی 46 درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: حجم کل مبادلات استان کردستان در نیمه نخست سال جاری، یک میلیون و 474 هزار تُن معادل 2  میلیارد و 810 میلیون  دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال95، به لحاظ وزنی 13 درصد و به لحاظ ارزشی 43 درصد رشد یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز