خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان مطرح کرد:

توسعه صنعت گردشگری به برنامه‌ریزی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۱۶۱

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان گفت: با اتخاذ برنامه‌ریزی و سازو کارهای لازم باید جهت توسعه گردشگری تلاش کرد.

به گزارش ایلنا، محسن علوی در مراسم زنگ گردشگری که امروز به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری در مدرسه دخترانه صادق وزیری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: از روز پنجم مهرماه مصادف با 27 سپتامبر روز جهانی گردشکری، در ایران هم هفته گردشگری آغاز می‌شود و تا 11 مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: امروز گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت پاک موردتوجه جوامع بشری است زیرا با کمترین تخریب محیط زیست بیشترین درآمدزایی را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان عنوان کرد: از 70 سال پیش شاهد رونق گردشگری در دنیا هستیم و امروز صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزای جهان است.

وی بیان کرد: براساس آمارها یک میلیارد و 250 میلیون نفر گردشگر در سال گذشته در جهان داشته‌ایم که پیش بینی می‌شود در 20 سال آینده صنعت گردشگری به اولین صنعت درآمدزای جهان تبدیل شود.

علوی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما دارای منابع خدادادی ارزشمندی است، گفت: متاسفانه علی رغم داشتن همه این ظرفیت‌ها، ایران از لحاظ جذب گردشگر در رده 97 و از لحاظ درآمد بخش گردشگری در رده 70 جهان قرار دارد.

وی ادامه داد: ما باید بیشتر در زمینه رونق گردشگری کار کنیم زیرا گردشگری می‌تواند آینده کشور ما را دگرگون کند.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان تصریح کرد: گردشگری می‌تواند عامل توسعه برای کشور ما باشد پس نیاز هست که دانش آموزان هم برای آینده خود رشته‌های مرتبط با این حوزه را انتخاب کنند.

وی در پایان، گردشگری را در کشور ایران دارای سابقه دیرینه دانست و گفت: وجود راه‌های شاهی، هزاران کاروانسرا و سفرنامه‌های بزرگ نشان می‌دهد که ایران در گردشگری سابقه دیرینه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز