خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان‌های کردستان خبر داد:

المیپاد ورزشی زندانیان کردستان در بیش از 20 رشته ورزشی کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۴۴۲

المپیاد ورزشی مددجویان زندان‌های استان همزمان با زندان‌های سراسر کشور در کردستان آغاز به کار کرد.

به گزارش‌ایلنا، اسحاق ابراهیمی ضمن اعلام این خبر گفت: این مسابقات به صورت همزمان در زندان‌های سراسر استان و در بیش از 20 رشته ورزشی از جمله فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، دومیدانی، کشتی، دارت، هندبال، طناب زنی، طناب کشی، باستانی و ... در حال برگزاری است.

مدیرکل زندان‌های کردستان توجه به ورزش و برنامه های ورزشی را یکی از راهکارهای موثر و اساسی در جهت پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندانها دانست و گفت: چنانچه اوقات فراغت مددجویان در زندان‌ها به درستی و به صورت هدفمند برنامه ریزی نشود، آسیب های متعددی زندانیان را تهدید خواهد کرد و فرآیند اصلاح و تربیت این افراد آسیب پذیر نیز به بدرستی مسیر خود را طی نخواهد کرد. 

ابراهیمی ارتقاء سطح سلامت روحی و جسمی در میان مددجویان را یکی دیگر از اهداف توجه به برنامه های ورزشی در مراکز اصلاحی و تربیتی دانست و بیان داشت: زمانی خواهیم توانست مددجویان را درمسیر اصلاح و تربیت قرار دهیم و آنان را آماده حضوری سعاتمندانه در جامعه بنماییم که از نظر جسمی و روحی آمادگی های لازم را در آنان ایجاد نماییم که توجه به برنامه های ورزشی دراین راستا می تواند مثمر ثمر واقع شود.  

مدیرکل زندان‌های کردستان کمبود فضا را یکی از موانع بزرگ در مسیر توسعه ورزش در زندان‌ها قلمداد کرد و بیان داشت: در آن دسته از زندان‌های استان که فضای کافی جهت توسعه اماکن ورزشی وجود داشته، مجموعه‌های ورزشی با امکانات مناسب راه اندازی شده است که از آن جمله می توان به وجود 5 مجموعه ورزشی در مراکز اصلاحی و تربیتی استان اشاره کرد که امیدواریم با بازسازی و بهسازی زندان‌های فرسوده استان، شاهد توسعه کمی و کیفی ورزش در این مراکز باشیم.  

این مقام مسئول از نظارت و حضور رئیس هیأت های ورزشی در جریان برگزاری این مسابقات خبر داد و افزود: خوشبختانه هیأت های ورزشی همواره و در همه حال زندانهای استان را در اجرای برنامه های ورزشی همراهی می کند که این مهم زمینه توسعه هرچه بیشتر فرهنگ ورزش در این مجموعه ها را فراهم می کند. 

ابراهیمی عضو شورای قضایی استان حمایت خیرین از ورزش زندان‌ها را ضروری قلمداد کرد و در این باره گفت: خیرین، مردم و مسئولان همواره با نگرش صحیح نسبت به پدیده زندان و اهداف مجازات حبس، این مراکز اصلاحی و تربیتی را در حوزه های مختلف از جمله حمایت از زندانیان نیازمند و خانواده های آنان، اشتغال و حرفه آموزی زندانیان، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و ... مورد حمایت قرار داده اند و امیدواریم خیرین نیک اندیش استان با ورود به مقوله ورزش زندانیان، در این عرصه نیز حضوری سبز داشته تا به این ترتیب گامی دیگر در جهت کاهش آسیب های اجتماعی برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز