خبرگزاری کار ایران

سید کمال حسینی مطرح کرد:

افزایش تولید ناخالص داخلی با ورود زنان به بازار کار

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۳۳۲

رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: اگر زنان وارد بازار کار شوند در تولید ناخالص داخلی کشور موثر خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید کمال حسینی امروز در دومین نشست هم‌اندیشی زنان کارآفرین صادرکننده در حوزه کالا و خدمات در استان کردستان با حضور رئیس انجمن زنان کارآفرین در سنندج، افزود: استان کردستان بدلیل ظرفیت و پتانسیل عمده‌ای چون ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم عراق در توسعه صادرات نقش پر رنگی را ایفا می کند.

وی اظهار داشت: تئوریسین‌های و نظریه‌پردازان اقتصادی سرمایه انسانی را به عنوان مهمترین ابزار و مبدا توسعه معرفی کردند لذا سرمایه گذاری بر روی انسان بستر توسعه را تسریع می‌بخشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج اعتنا و توجه به سرمایه های انسانی را عامل توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: متاسفانه این سرمایه در کشور های توسعه نیافته و کم برخوردار نظیر کشور ما و به تبع استان کردستان آنچنان توجه نشده و مغفول مانده است.

حسینی عنوان کرد: مدرن ترین معیار در جدول شاخص سازمان ملل متحد نیز معیار انسانی در نظر گرفته شده و کشوری که در ارتقای این معیار نهایت بهره را گرفته راه و مسیر پیشرفت را هموار کرده است.

وی نقش زنان را در سهم اشتغال بدون مزد و حقوق عمده دانست و گفت: از آن جا که مزد و مزایا در مقابل مشاغل خانگی لحاظ نمی شود منجر به خلاء در ایجاد ثروت و ارتقای اقتصاد تولید می شود.

حسینی خاطر نشان کرد: تجربه ثابت کرده که توانایی زنان در حوزه سرمایه گذاری و پس انداز نقش زیادی در بهره وری داشته و چون روند آگاهی و سواد زنان همسو با مردان ارتقا یافته در تسریع تعالی و پیشرفت نیز موثر واقع شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج ادامه داد: ورود زنان به مسائل اقتصادی و کارآفرینی منتج به عامل رشد و پایداری اشتغال می‌شود و از آنجا که اشتغال بانوان در تولید ناخالص داخلی تاثیر مستقیمی دارد، اتاق بازرگانی و صنایع استان کردستان به اهمیت نقش زنان در این عرصه پی برده و در جهت دستیابی به این شاخص  در کنار زنان تلاش و اهتمام خود را می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز