خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندانهای کردستان مطرح کرد:

اصلاح و تربیت افراد بزهکار جامعه رسالت اصلی سازمان زندان هاست

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۲۶۴

مدیرکل زندانهای کردستان گفت: اصلاح و تربیت و بازسازگاری اجتماعی افراد بزهکار جامعه رسالت اصلی سازمان زندانها است و یکی از شاخص‌های مهم در راستای دست‌یابی به این رسالت، تعامل هدفمند میان زندانها و دادگستری‌ها است.

به گزارش ایلنا، اسحاق ابراهیمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس زندان قروه با اشاره به تعامل خوب میان زندانها و دستگاه قضا در استان بالاخص شهرستان قروه، گفت: اصلاح و تربیت و بازسازگاری اجتماعی افراد بزهکار جامعه رسالت اصلی سازمان زندانها می باشد و یکی از شاخص های مهم در راستای دست یابی به این رسالت، تعامل هدفمند میان زندانها و دادگستری ها است.

ابراهیمی با اشاره به بازدید هدفمند و مثمر ثمر قضات دادسراها از زندانها در استان، بیان داشت: بازدید قضات از زندانها و رسیدگی به مشکلات قضائی مددجویان ضمن ایجاد آرامش روحی و روانی در مددجویان، مسیر اجرای فرآیند حساس اصلاح و تربیت را نیز هموارتر خواهدکرد.

مدیرکل زندانهای کردستان وجود زندان را یک ضرورت اجتماعی قلمداد نمود و در این باره گفت: از آنجائیکه زندانها وظیفه تغییر نگرش و اصلاح رفتار افراد بزهکار و نابهنجار جامعه را عهده دار می باشند لذا در این راستا مردم و مسئولین می بایست ضمن اینکه دیدگاه خود را نسبت به زندان و زندانی تغییر دهند، این مراکز را در نیل به این اهداف متعالی یاری دهند تا به این ترتیب شاهد جامعه ای سالم با حداقل آسیب باشیم. 

این مقام مسئول کاهش جمعیت کیفری زندانها را مورد تاکید ریاست قوه قضائیه و از منویات مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: آسیب‌هایی که از قِبَل زندانی شدن فرد دامن‌گیر خانواده وی می‌شود جبران ناپذیر است لذا خوشبختانه در این راستا و طی چند سال اخیر با تغییرات ایجاد شده در قانون مجازات اسلامی و اجرای دقیق بخشنامه‌های کاهش جمعیت کیفری، شاهد دست آوردهای خوبی در این حوزه می باشیم و امیدواریم با تعامل خوبی که میان زندانها و دادگستری ها در استان وجود دارد شاهد دست یابی به فرمایشات معظم له در استان و در حوزه زندانبانی باشیم. 

حمیدرضا ملکی رئیس دادگستری قروه نیز در این جلسه استفاده از مجازات های جایگزین حبس را راهکاری اساسی در جهت کاهش جمعیت زندانهای دانست و گفت: مجازات زندان علاوه بر آسیب هایی که دارد هزینه های زیادی را نیز برای دولت به بار می آورد.

همچنین در پایان این جلسه ضمن تقدیر از زحمات چندین ساله امیرارسلان بابویه، طی حکمی از سوی مدیرکل زندانهای کردستان حمزه علی دهقان کار خود را به عنوان رئیس جدید زندان قروه آغازکرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز