خبرگزاری کار ایران

مراد محمدی مطرح کرد:

انجام تمام مراحل مناقصات و مزایده‌ها از طریق سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۷۹۳

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید مراحل خرید، مناقصه و مزایده را طریق سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی دولت انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراد محمدی امروز در جلسه هماهنگی اجرای سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سنندج، افزود: آیین نامه سامانه تدارکات الکترونیکی در سال ۹۰ مصوب شد و از سال ۹۶ قدرت اجرایی و عملیاتی یافت و تمامی دستگاه ها مکلف به اجرای این طرح شدند.

وی اظهار داشت: تمامی مراحل خرید، مزایده و مناقصه ها از طریق این سامانه قابل انجام است و فقط ۱۰ درصد از معاملات جزئی و کوچک از این قاعده مستثتی هستند.

محمدی عنوان کرد: در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ایجاد شفافیت مالی، مبارزه با فساد، برقراری محیط رقابت پذیر سالم و عدالت اقتصادی به منظور اجرای تبصره ۵ ماده ۱۶۹ تمامی دستگاه ها مکلف به ثبت در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت هستند.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان سازمان صنعت، معدن و تجارت را متولی اجرای سامانه ستاد برشمرد و گفت: باید از طریق صدا و سیما زمینه لازم را جهت فراگیری، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و توسعه کاربردی و ایجاد انگیزه در تامین کنندگان فراهم کند.

محمدی برخی از اشکالات اعلام شده از سوی استفاده کنندگان و دستگاه های نظارتی را اصلاح شده دانست و گفت: علی رغم مشکلاتی نظیر زمانبر بودن انجام خرید و ناقض قانون بودن این سامانه نیز تمامی دستگاه ها باید خرید، مناقصه و مزایده را طریق سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی دولت انجام دهند.

به گفته مدیرکل دیوان محاسبات کردستان استقرار دولت الکترونیک منجر به افزایش اشتغال و بهره مندی افراد حقیقی و حقوقی از این مهم می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز