خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

مردم در توسعه روستاها مشارکت داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۸۶۸

استاندار کردستان مشارکت مردم در توسعه روستاها را امری حائز اهمیت دانست و گفت: باید روی مشارکت و همیاری مردم برای رفع برخی از نیازهای روستا حساب ویژه ای باز کرد و همه امر نباید توسط دولت انجام شود.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با محوریت توسعه روستایی با بیان این مطلب افزود: طی سالیان گذشته اقتصاد روستا مورد توجه جدی نبوده است وهمین امر ماندگاری در روستاها را با دشواری روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب نظام خدمات و هزینه های بسیاری برای آبادانی روستاها انجام داد اضافه کرد: داشتن درآمد پایدار در افراد امید به آینده را ایجاد می کند و همین امر مردم را به ماندن در روستاها ترغیب می کند.

زاهدی نیازهای روستاییان و بخصوص قشر جوان را چند بعدی و همانند فضای شهرها ارزیابی کرد و افزود: باید تلاش شود که حداقل جاذبه های شهری در روستاها نیز ایجاد شود و در توسعه روستاها باید همه جوانب مد نظر قرار گیرد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بازگرداندن مالکیت زمین های روستایی به مردم را یکی از عوامل اصلی ماندگاری و دلبستگی مردم  دانست و اظهار کرد: وقتی مالکیت زمین ها عمومی باشد مردم برای حفظ و بقا و سرمایه گذاری در آن انگیزه ای نخواهند داشت.

وی مشارکت مردم در توسعه روستاها را امری حایز اهمیت دانست و گفت: باید روی مشارکت و همیاری مردم برای رفع برخی از نیازهای روستا حساب ویژه ای باز کرد و همه امر نباید توسط دولت انجام شود.

زاهدی در پایان خواستار شناسایی ساختمان های خالی دولتی در برخی از روستاها شد و گفت: از این ساختمانها می توان در راستای توسعه و رشد روستاها استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز