خبرگزاری کار ایران

زهرا احمدی پور مطرح کرد:

پرونده گردشگری اورامان سال 2018 به مجامع جهانی ارائه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۱۸۷

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پرونده طرح ثبت جهانی اورامان سال 2018 به مجامع جهانی ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا احمدی پور امروز در دومین جلسه شورای اداری استان که در استانداری تشکیل شد با بیان اینکه توسعه در استان های مرزی مورد توجه قرار دارد، افزود: طرح ضربتی ایجاد اشتغال در سال 96 با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و به ادعای متخصصین حوزه گردشگری با کم ترین هزینه امکان پذیر است.

وی اشتغال ایجاد شده در روستا ها را پاک و دوستدار محیط زیست دانست و گفت: برای این طرح 500 روستا شناسایی و عملیات زیرساختی 78 روستا از اردیبهشت کلید خورده و در پنج استان به عنوان پایلوت اجرا می شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: رویکرد اتخاذ شده اشتغال و زمینه سرمایه گذاری را در روستا ها مهیا و به تبع آن تثبیت جمعیت و افزایش توان تولیدی ایجاد می شود.

احمدی پور دلیل اجرای این طرح در روستا ها را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: بعد از انقلاب علی رغم زیرساخت های ایجاد شده اقتصاد روستا متحول نشد بلکه زمینه بروز مهاجرت به شهرها را فراهم کرد.

وی عنوان کرد: فرصتی که از طریق ظرفیت های موجود با حفظ اصالت ها و جلوه های فرهنگی می توانیم ورود کنیم باعث ماندگاری مردم در روستاها، ایجاد اشتغال و به تبع گردشگری روستاها می شود.

به گفته رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان احیای هنرهای سنتی با حفظ وجاهت های فرهنگی خاص فرصت گردشگری را برای روستا فراهم می کند.

احمدی پور کلاش مریوان و تلاش برای تبدیل شدن به برند را مهم ارزیابی کرد و گفت: با تقویت زیرساخت ها مریوان مقصد گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد لذا اهتمام لازم جهت تحقق این امر از سوی همه ی دستگاه ها ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: امسال تزریق اعتبار در روستاهای مورد هدف برای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش مهاجرت انجام شده بنابراین با توجه به حوزه صنایع دستی در روستا ها و حمایت های سازمان جذابیت گردشگری روستا ها بیشتر خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزایش توانمندی جوامع محلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این راستا پرونده گردشگری اورامان سال 2018 به مجامع جهانی ارائه خواهد شد.

احمدی پور ابراز داشت: چنانچه گردشگری در کردستان رونق گیرد حواشی منفی که در ذهن مردم وجود داشته در استان پاک خواهد شد و کردستان می تواند به عنوان قطب گردشگری مقصد بسیاری از گردشگران شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز