خبرگزاری کار ایران

شریفی‌زاده تاکید کرد:

پروژه‌های جهاد دانشگاهی منطبق با نیاز کشور اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۱۴۴

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: پروژه‌هایی که در سطح کشور توسط جهاد دانشگاهی اجرایی و عملیاتی شده منطبق با نیازهای جامعه در راستای برطرف کردن مشکلات کشور بوده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، احمد شریفی‌زاده امروز در آئین تودیع و معارفه روسای جهاد دانشگاهی استان کردستان  افزود:جهاد دانشگاهی‌نهادی‌غیردولتی بوده که در حوزه‌های مختلف به ویژه در راستای‌تحقیق و پژوهش، آموزش و تولید علم در سطح کشور خدمات مختلفی را ارائه می‌کند.

وی جهاد دانشگاهی را برآمده از دل دانشگاه دانست و گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی در سال 59 در دانشگاه ها شکل گرفت و رشد همه جانبه آن باعث شد که مقام معظم رهبری از این مجموعه به‌ عنوان یکی از ستون‌های نظام نام ببرند.

شریفی زاده با بیان اینکه شکل گیری این مجموعه در برخی استانها با تاخیر آغاز شد ابراز داشت: با توجه به ظرفیت و سرمایه انسانی توانمندی که در کردستان وجود دارد با تعلل و تاخیر این پتانسیل شناسایی شد اما در این فاصله نیز جهاد دانشگاهی توانست خود را به جایگاه والایی برساند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی عملکرد مجموعه جهاد دانشگاهی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: افزون بر پیشرفت در حوزه های فناوری و صنایع این نهاد ایجاد اشتغال را از اولویت‌های مهم خود می داند و با ارائه آموزش‌های لازم به جوانان و نیز فارغ‌التحصیلان تلاش می‌کنیم تا آنها را برای ورود به بازار کار آماده کنیم و نیز از ظرفیت این افراد برای حل بسیاری از مشکلات موجود در سطح جامعه استفاده کنیم.

شریفی زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر این نهاد با 22 مرکز رشد، وجود 3 پارک علم و فناوری، فعالیت 120 گروه پژوهشی و چند موسسه آموزشی نیز اقدامات شایانی را جهت توسعه ارایه کرده است.

وی توسعه پارک علم و فناوری کرمانشاه را مصداقی از هم افزایی مدیران با فعالین جهاد دانشگاهی برشمرد و تصریح کرد: می طلبد این نهاد مورد حمایت مدیران استانی در راستای نیازهای کردستان قرار گیرد و در این میان با تامین منابع مادی و معنوی امکان فعالیت گسترده جهاد دانشگاهی فراهم شود. 

شریفی زاده جهاد دانشگاهی را یکی از کارآمدترین مجموعه ها مطرح کرد و گفت: برای اینکه این نهاد بتواند به وظایف و رسالت‌ها خود به درستی عمل کند و زمینه‌ساز توسعه علمی و پژوهشی هر چه بیشتر شود، ضروری است تا دانشگاه‌ها و دستگاه های دولتی همکاری و مشارکت لازم را با این نهاد داشته باشند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برای توسعه و اعتلای نظام دست یابیم.

شایان ذکر است در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های حمید رضا مجردی رئیس سابق جهاد دانشگاهی، چیا سهراب نژاد به عنوان سرپرست جدید این نهاد معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز