خبرگزاری کار ایران

فرماندار دهگلان عنوان کرد:

فعالیت بیش از 140 گروه روستایی در قالب طرح تاک در دهگلان

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۶۷۸

فرماندار دهگلان در مراسم تجلیل از مجریان طرح تاک در دهگلان گفت: بیش از 140 گروه روستایی درقالب طرح تاک در شهرستان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش‌ایلنا، یحیی نظری در مراسم تجلیل از مجریان و فعالین طرح تاک روستایی با بیان اینکه این طرح نقش بسزایی در افزایش توانمندسازی مردم مناطق روستایی دارد، افزود: یکی از مهمترین مشکلات روستاییان اشتغال است که اجرای گسترده این طرح با همکاری سایر ارگان ها نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها دارد.

وی گفت: در حال حاضر 148 گروه روستایی در قالب طرح تاک در روستاهای شهرستان فعال هستند و مجری این طرح مرکز مشاوره چیستا با همکاری دهیاران روستا است.

فرماندار دهگلان اظهار داشت: اجرای این طرح پس از تشکیل گروه و جمع آوری پس اندازهای اعضا و راه اندازی صندوق مالی، بنام گروه (خودیار) در بانک اقدام به افتتاح حساب می‌نمایند و براساس نتیجه اعتبارسنجی، بانک بدون اخذ سپرده وثیقه و ضامن به گروه با حداقل نرخ سود بانکی معمول وام پرداخت می‌کند و گروه نیز بر پایه طرح های کسب و کار تایید شده اعضا، وام بانکی را میان آنان توزیع می کند.

نظری کاهش نسبی‌فقر، توسعه عدالت‌اجتماعی از راه فراهم‌ساختن زمینه دسترسی گروه های کم درآمد، بالابردن سرمایه اجتماعی، ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و کمک به کاهش نرخ بیکاری را از ویژگی های این طرح برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز