خبرگزاری کار ایران

تصویب 55 طرح اشتغالزایی روستایی کردستان برای دریافت تسهیلات

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۶۶۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 55 طرح اشتغالزایی روستایی به مبلغ کلی 386 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات تصویب شده است.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در جلسه کارگروه اشتغالزایی روستایی کردستان افزود: در راستای اجرای تفاهم نامه تسهیلات روستایی، کمیته اجرایی متشکل از بانک سینا، دستگاه های اجرایی و استانداری به صورت مرتب جهت بررسی و اولویت بندی تشکیل جلسه می دهند و طرح های سرمایه گذاری مصوب به بانک عامل معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات از مرکز به تناسب نحوه عملکرد استان ها تخصیص می یابد، تأکید کرد: فعالیت هر استانی در این زمینه بیشتر و تسهیل‌گری ها بهتر باشد امکان دریافت تسهیلات بیشتری وجود دارد.

قادری افزود: انتظار داریم فرمانداران و بخشداران در تمامی شهرستان های استان در این راستا فعال‌تر شده و تلاش کنند تا طرح‌های بیشتری در این ارتباط معرفی شوند.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه شاخص‌های مختلفی برای اولویت بندی این طرحها وجود دارد، گفت: استقرار در روستا، میزان اشتغالزایی و اهلیت سرمایه گذار، عوامل دخیل در تصویب طرحها هستند.

قادری با بیان اینکه افزایش جمعیت شهری در دنیا امری طبیعی است، گفت: این مسئله در ایران و استان کردستان هم اجتناب ناپذیر است، اما باید تلاش کنیم تا این مهاجرتها روندی منطقی داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه مهاجرت بی رویه به ایجاد نواحی منفصل شهری و معضلات فراوان می انجامد، تصریح کرد: تسهیلات برای اشتغالزایی روستایی با هدف جلوگیری از این مسائل و در مقابل ماندگاری روستائیان اختصاص می یابد.

قادری در ادامه گفت: در سال گذشته 24 طرح به مبلغ مجموع 170 میلیارد ریال به بانک سینا معرفی شده اند که از این تعداد 12 طرح به مبلغ 52 میلیارد تاکنون تسهیلات را دریافت کرده اند و سایر طرحها نیز در دست بررسی قرار دارند.

وی افزود: در سال جاری نیز تاکنون 31 طرح به مبلغ 216 میلیارد ریال و با پیش بینی ایجاد شغل برای 350 نفر تصویب شده اند که طی دو ماه گذشته 11 طرح به بانک سینا معرفی شده اند و سایر طرح ها نیز در حال تکمیل مدارک هستند.

معاون عمرانی استاندار کردستان بر ضرورت تسهیلگری بانکها در پرداخت به متقاضیان تأکید کرد و گفت: این متقاضیان می توانند هم خود شاغل شوند و هم برای سایرین کارآفرینی کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز