خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان :

سهم کردستان در اشتغال فراگیر 5هزار نفر است

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۴۳۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان گفت: سهم کردستان از این طرح 5 هزار نفر است که تاکنون 122 بنگاه اقتصادی و شش هزار و 850 نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد 1366 نفر واجد شرایط هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی امروز در اولین جلسه شورای اشتغال استان با بیان اینکه اهمیت اشتغال بررسی پوشیده نیست افزود: در روزهای اخیر خبرهای خوبی مبنی بر آزاد سازی موصل از دست تکفیری های داعش اعلام شده که تاثیر مثبتی بر اقتصاد منطقه خواهد داشت چراکه جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر در اقلیم کردستان مشغول به کار بودند و به دلیل فضای امنیتی که در نتیجه ورود داعش به وجود‌ آمد، بیکار شدند که از این لحاظ جای خرسندی دارد.

وی سرمایه گذاری پنج میلیارد دلاری شرکت توتال فرانسه را از دیگر اتفاقات خوب دانست و گفت: به رغم میل سیاستمداران آمریکایی این مهم صورت گرفت و خبر مهمی برای ثبات اقتصادی در کشور است.

فیروزی اظهار داشت: برنامه اشتغال فراگیر کشور که در 31 خرداد ماه از سوی معاون اول رئیس جمهور به تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد شامل بسته‌ای کامل از مجموعه اقداماتی است که در راستای ایجاد اشتغال در کشور صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با بیان اینکه این طرح برای ایجاد 970 هزار شغل هدف گذاری شده است عنوان کرد: طرح مذکور شامل سه بخش مهم است و علاوه بر اعتبارات دولتی و بانکی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، صندق توسعه ملی نیز هشتصد میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص داده و دستگاه‌های مرتبط باید نسبت به جذب این اعتبارات اقدام کنند.

فیروزی با بیان اینکه طرح کارانه اشتغال جوانان در راستای تحقق ایجاد 970 هزار شغل در کشور انجام می‌شود ابراز داشت: سهم کردستان از این طرح 5 هزار نفر است  که تاکنون 122 بنگاه اقتصادی و شش هزار و 850 نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد 1366 نفر واجد شرایط هستند.

وی مدت اجرای این طرح را شش ماهه ذکر کرد و گفت:  در استان‌های محروم می‌توان آن را تا 9 ماه تمدید کرد و تلاش ما بر این است که کردستان نیز مشمول این مدت شود.

فیروزی خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی به صورت مجانی در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار داده می‌شوند که علاوه بر مهارت افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان، به بهره وری بیشتر بنگاه‌ها هم کمک خواهد کرد.

فیروزی به میزان درآمد افراد جویای کار در این طرح اشاره کرد و ابراز داشت: در زمان اجرای این طرح بر اساس مبالغ تعیین شده توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، به افرادی که مدرک کاردانی دارند، 270 هزار تومان، کارشناسی 310 هزار تومان و مقاطع ارشد و دکتری نیز 350 هزار تومان به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: این طرح گامی مهم در راستای اهداف بلند مدت است که برای اجرای آن همه استان‌ها با هم رقابت دارند و هر استانی که سریعتر بتواند اقدام کند، می‌تواند سهم بیشتری از این طرح را به خود اختصاص دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز