خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

بانک‌ها عامل اصلی در تولید و اشتغال هستند

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۱۱۴

استاندار کردستان، بانک‌ها را عامل اصلی در ایجاد تولید و اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

 به گزارش‌ایلنا،عبدالمحمد زاهدی درنشستی باحضور سرپرست و روسای شعب بانک مهر اقتصاد استان کردستان با بیان اینکه شعار تولید و اشتغال و عملی ساختن آن از نیازهای اساسی کشور است، گفت: با توجه به میزان منابع در اختیار، بانک‌ها در این رابطه نقش اول را ایفا می کنند.

وی یکی از رسالت های مهم بانک ها را تجهیز و توزیع منابع ذکر کرد و افزود: با توجه به تغییرات اساسی که در نظام اقتصادی دنیا به وجود آمده است بانک ها باید همه منابع خود را در راستای تولید و اشتغال به کار بگیرند.

زاهدی با بیان اینکه ما باید به سمت عدم واردات کالاهای مصرفی حرکت وواردات تنها به کالاهای سرمایه ای و واسطه ای مورد نیاز محدود شود ادامه داد: برای تحقق این امر بشدت نیازمند سرمایه‌گذاری های بزرگ و کوچک  هستیم و نقش بانک ها در این رابطه بسیار اساسی است.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود استان را نیازمند کمک در حوزه سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت: با توجه به کمبود سرمایه گذاری در گذشته، باید تلاش کنیم سرمایه گذاران بومی و غیر بومی راجذب استان کنیم  چرا که معتقدم بدون سرمایه گذاری تولید و اشتغالی حاصل نخواهد شد و همین امر آسیب های جدی اجتماعی را به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه استان کردستان در درسال 90 علارغم میزان موالید برابربا کشور، به دلیل رشد مهاجرت نصف کشور رشد جمعیت داشت ادامه داد: خوشبختانه در سرشماری جدید نفوس و مسکن این رقم از 73 صدم درصد به یک و 42 صدم درصد افزایش پیدا کرده است و این آمار نشان می دهد که مردم نسبت به ماندگاری در استان امیدوارتر شده اند.

زاهدی حفظ مردم در مناطق مرزی را امنیت ساز عنوان کرد و افزود: اگر مردم در مناطق مرزی از معیشت ودرآمد کافی برخوردار باشند هرگز آن مناطق را ترک نخواهند کرد و همین مسئله خود عاملی اصلی در ایجاد امنیت و ثبات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز