خبرگزاری کار ایران

افزایش 31 درصدی حجم مبادلات کردستان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۲۷۴

حجم کل مبادلات استان کردستان درسال جاری 439 هزارتن معادل 825.3 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال95، 31 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان با بیان این مطلب گفت: در دو ماهه نخست سال جاری بالغ بر 116 هزارتن، معادل 63.5 میلیون دلار، کالا از استان کردستان به خارج از مرزهای کشور صادر شده است.

محمد بختیار خلیقی افزود: از میزان صادرات صورت گرفته در 2 ماهه نخست سال‌جاری در استان، حدود98 درصد آن به مقصد کشور عراق بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: این در حالی است که صادرات استان در 2 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 2 درصد افزایش یافته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان عنوان کرد: از جمله اقلام عمده صادراتی استان در مدت مذکور می توان به هندوانه ، گوجه فرنگی و خیار تازه یا سرد کرده اشاره کرد.

خلیقی خاطرنشان ساخت: ترانزیت داخلی(صادرات سایر گمرکات استان) در 2 ماهه نخست سال جاری، 84.5 هزارتن معادل 66.8 میلیون دلار بوده است که این رقم حاکی از رشد 18 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال 95 دارد.

به گفته خلیقی حجم واردات کالا در این مدت به 10.2 هزار تن معادل 12.2 میلیون دلار رسیده است که از این میزان واردات 95 درصد آن مربوط به کشور عراق بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان عنوان کرد: از جمله عمده کالاهای وارداتی استان می توان به آلیاژ آلومینیوم کار نشده، قراضه و ضایعات باطری و سایر دامپرهای طراحی شده برای استفاده در خارج از شاهراه ها اشاره کرد.

خلیقی گفت: حجم ترانزیت خارجی استان کردستان در 2 ماهه نخست سال‌جاری 228 هزارتن معادل 682.7 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش یافته است./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز