خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

ساخت بیش از یکهزار کیلومتر راه روستایی در استان

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۹۰۸

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: هم اکنون در روستاهای استان یک هزار و 200 کیلومتر راه روستایی با سه هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا، شهرام ملکی با بیان این مطلب گفت: هم اکنون در روستاهای استان یک هزار و 200 کیلومتر راه روستایی با سه هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه از 6 هزار و 100 کیلومتر راه روستایی استان، حدود 2 هزار و 840 کیلومترآن آسفالته است، افزود: درصد برخورداری روستاهای کردستان از راه آسفالته 46 درصد بوده و 14 درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گفته وی برای جبران این کمبود و رسیدن به میانگین کشوری در یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده که می توان به تعیین تکلیف و به مناقصه گذاشتن 430 کیلومتر راه روستایی جدید اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: در این مدت شرایطی فراهم شده که تا شهرستان‌هایی که برخورداری آنها کمتر است بیشترین مناقصات را داشته باشیم.

وی در ادامه به ظرفیت‌های استان در بخش پیمانکاری اشاره کرد و گفت: با توجه به این ظرفیت ها 95 درصد از برندگان مناقصات طرح های راه و شهرسازی استان، پیمانکاران بومی هستند.

وی افزود: سال 92 حدود 2 هزار و 200 کیلومتر از راه روستایی کردستان آسفالت شده بود و با انجام اقدامات گسترده این میزان هم اکنون به 2 هزار و 800 کیلومتر رسیده است.

به گفته وی در این مدت حدود 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این میزان راه روستایی هزینه شده و راه و شهرسازی مناقصه یک هزار و 400 میلیارد ریال احداث راه روستایی دیگر را واگذار کرده تا در 2 سال آینده 350 کیلومتر دیگر زیرسازی و آسفالت شود.

امسال بیش از 4هزار میلیارد ریال برای راهسازی استان کردستان، مناقصه برگزار شده است که این میزان در بخش‌های مختلف بزرگراهی، بین شهری و روستایی است.

دولت تدبیر و امید از سال 92 تا کنون بیش از پنج هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه توسعه راه این استان سرمایه‌گذاری کرده است.

با استفاده از این میزان اعتبار حدود 745 کیلومتر راه شامل 90 کیلومتر بزرگراه، 130 کیلومتر راه اصلی و 525 کیلومتر راه روستایی احداث شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز