خبرگزاری کار ایران

شیخی‌زاده خبر داد:

پرداخت وام به 3919 نفر از مددجویان کمیته‌امداد/ اطعام 110 هزار نیازمند در ماه‌رمضان

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۰۱۵

مدیرکل کمیته‌امداد کردستان از پرداخت وام ضروری به 3 هزار و 919 نفر با صرف اعتباری بالغ بر9 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرسول شیخی‌زاده امروز در نشست‌خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات کمیته امداد برگزار شد با بیان اینکه رسانه می‌تواند کلید موفقیت امداد در سطح استان باشد، افزود: در راستای فرهنگ‌سازی برای محرومیت‌زدایی در نظر داریم از ایده و  نظرات اصحاب رسانه در پیشبرد برنامه‌های مربوط به امداد به نحو مطلوب بهره مند شویم.

وی اظهار داشت: توانمندسازی جامعه هدف مهم‌ترین اولویت کمیته‌امداد است لذا معتقدیم بخشی از افراد کم‌توان هستند که باید تا پایان عمر تحت حمایت این نهاد باشند و کنار آن بخش عظیمی از جامعه هستند که توانایی توانمند شدند را دارند بنابراین بناداریم با ایجاد بسترهای لازم زمینه توانمندسازی بخشی از جامعه هدف را فراهم کنیم.

شیخی‌زاده کلید حل مشکل بیکاری را در بحث اشتغال دانست و گفت: اولویت کاری این نهاد در سال 96 توجه به حوزه اشتغال و ایجاد شغل پایدار در جامعه هدف کمیته‌امداد است. اگرچه بحث ما در امداد مشاغل خرد است چراکه مشاغل کلان برای قشر هدف این نهاد نمی‌تواند خروجی چندانی داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده امداد در سطح استان ابراز داشت: به 44 هزار و 675 خانوار مددجو بالغ بر 37 میلیارد تومان کمک معیشت در سال گذشته انجام شده همچنین به 617 نفر بالغ بر یک میلیارد تومان برای پرداخت اقساط معوق مددجویان کمک شده است.

شیخی‌زاده کمک یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان به یک‌هزار و 221 نفر دانشجو برای تامین شهریه، کمک یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان به یک هزار و 700 کودک مبتلا به سوء‌تغذیه و در زمینه پرداخت حق بیمه اجتماعی نیز 6 هزار و 91  خانوار با صرف نزدیک به 7 میلیارد تومان کمک صورت گرفته است.

شیخی‌زاده با اشاره به حمایت‌های این نهاد در زمینه تسهیل در امر ازدواج افزود: در زمینه کمک به امر ازدواج با صرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 600 میلیون تومان 4 هزار 704 زوج مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی از پرداخت وام ضروری به 3 هزار و 919 نفر با صرف اعتباری بالغ بر9 میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: در بحث کمک به احداث مسکن مددجویان شهری 110 مورد با صرف اعتباری بالغ بر 2 میلیارد 622 میلیون تومان کمک صورت گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد کردستان تکمیل و بازسازی 618 مورد با صرف یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان، بهسازی و مقام‌سازی 88 مورد مسکن مددجویان روستایی با صرف اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 260 میلیون تومان، پرداخت 3 هزار و 424 مورد وام اشتغال به مددجویان و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارورزی به 8 هزار و 419 مورد با صرف اعتباری بالغ بر 983 میلیون از دیگر اقدامات انجام گرفته از سوی این نهاد برشمرد.

شیخی‌زاده با اشاره به ترویج سنت‌های حسنه الهی به ویژه در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ترویج این فرهنگ در راستای کمک به محرومان از اولویت‌های امداد است و حوزه مشارکت‌های امداد برنامه‌های خاصی دارد.

وی طرح اکرام ایتام و حامی‌یابی از برنامه‌های اصلی امداد برشمرد و گفت: این طرح به صورت پیک در ماه‌ رمضان دنبال می‌شود و بنا داریم رمضان امسال در کل استان برای یک‌هزار و 340 نفر حامی‌یابی انجام دهیم همچنین با سرانه 12 هزار تومان در کل استان بیش از 110 هزار نفر hc نیازمندان اطعام می شوند.

شیخی زاده طرح مفتاح‌الجنه را از دیگر برنامه‌های امداد دانست و عنوان کرد: در قالب آن سعی خواهد شد بستر دیدار مدیران را با خانواده‌های نیازمند فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان کمک به آزادسازی زندانیان بی‌بضاعت در قالب طرح رحمت را مهم ارزیابی کرد و گفت: جمع‌آوری زکات فطر از دیگر مباحث مهمی است که به صورت جدی مورد توجه قرار خواهیم داد در همین راستا بحث شفاف‌سازی را با این نگاه که هرجایی که مردم کمک می‌کنند حق دارند بدانند که کجا هزینه شده است، مورد تاکید قرار داده‌ایم.

شیخی‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: سال 96 اعتباری بالغ بر 226 میلیارد تومان با 48 درصد رشد نسبت به سال 95 داریم که این رشد را در دو حوزه اشتغال و مسکن مددجویی با برنامه‌ریزی مناسب بکارگیری خواهیم کرد.

وی در پایان عنوان کرد: امید است سال‌جاری با همکاری و همراهی مسئولان، مردم و خیران شاهد افزایش سطح کیفی و کمی خدمات ارائه شده این نهاد به نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز