خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

اشتغال 70 نفر از مهندسین گیاه‌پزشکی در کلینیک‌های سموم کشاورزی کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۴۶۲

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: اکنون به همت سازمان جهاد کشاورزی 70 نفر از مهندس گیاه‌پزشکی در فروشگاه ها و کلینیک‌های سم فروشی استان کردستان مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش ایلنا، محمد غفوری افزود: این مهم علاوه بر اشتغال‌تحصیلکردگان، باعث علمی‌شدن استفاده از سموم در محصولات کشاورزی شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: تمام کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و سم فروشی‌های استان مجهز به سیستم مانیتورینگ شده‌اند و تمام سمومی که به فروش می‌رسانند به استناد نسخه های تجویزی ثبت شده و قابل پیگیری است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: حساسیتی که سازمان جهاد کشاورزی در بحث فروش و مصرف سموم کشاورزی ایجاد کرده منجر به تولید سالم محصولات کشاورزی شده به شکلی که در تازه ترین نتایج اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیش از 95 درصد محصولات کشاورزی تولید شده در استان کردستان سالم است. 

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوا در پاییز برای رشد گندم مناسب نبوده، افزود: به شکر خدا در فصل بهار به علت بارندگی و دمای کم هوا تا اندازه ای مشکلات به وجود آمده در پاییز برای محصول گندم جبران شده است و امید آن می رود که رشد گندم به شرایط ایدآل خود برسد.

غفوری با خطاب قرار دادن کارشناسان حفظ نباتات شهرستان های استان تاکید کرد: حدود 10 درصد از کل سطح زیر کشت استان کردستان  آبی است و با توجه به سطح بالای مزارع دیم در استان و مستعد بودن این مزارع برای بروز آفات، سطح مبارزه با بیماری ها و آفات  گندم در استان بسیار بالا بوده و این مهم تلاش کشاورزان عزیز، جدیت و همت شما کارشناسان را می طلبد.

وی در پایان ضمن بیان توصیه‌های لازم به کارشناسان برای مبارزه با آفات و علف‌های هرز مزارع گندم، یاد آور شد که امسال علیرغم وجود بارندگی های مداوم در فروردین و اردیبهشت ماه به دلیل کاهش دمای هوا، خوشبختانه تاکنون هیچیک از بیماری‌های گندم در استان شیوع پیدا نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز