خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در کردستان مطرح کرد:

تنها دغدغه معلمین باید تعلیم و تربیت دانش آموزان باشد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۵۵۳

نماینده ولی فقیه در کردستان فراهم کردن زندگی شرافتمندانه و عزتمند برای معلمان را ضروری برشمرد و گفت: مسئولان باید شرایط مناسبی را مهیا کنند تا معلمین دغدغه ای جز تعلیم و تربیت نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی امروز در آیین گرامیداشت روز معلم که در سنندج برگزار شد با بیان اینکه معلمان نقش مهمی را در تعلیم و تربیت دانش آموزان ایفا می‌کنند افزود: تربیت نسل شجاع و باتقوا مرهون خدمات شایان و بی بدیل معلمان است که جایگاه امروز ایران در دنیا را ارتقا داده است.

وی فراهم نمودن زندگی شرافتمندانه و عزتمند برای معلمان را ضروری برشمرد و گفت: مسئولین باید شرایط مناسبی را مهیا کنند تا معلمین دغدغه ای جز تعلیم و تربیت نداشته باشند لذا حقوق و مزایای معلمین باید احقاق شود.

آیت الله حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه معلمان فرهنگ و رسوم کهن ایران را برای دانش آموزان باز خوانند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه  فرهنگ غربی به کشور رسوخ یافته معلمان با یادآوری فرهنگ و آرمان های انقلاب مانع از هجوم افکار غربی شوند.

نماینده ولی فقیه اقتدار ایران در منطقه و جهان را برگ برنده ای برای معلمان تلقی کرد چرا که با تعلیم و تربیت زمینه رشد و شکوفایی افراد را در حیطه های مختلف فراهم کردند.

در ادامه نیز مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه معلمان نقش اثرگذاری در تربیت و آموزش علمی دانش آموزان دارند افزود: هفته معلم اهمیت جایگاه والای معلمان در اثر بخشی به نگرش، گفتار و کردار دانش آموزان را به اذهان متبادر می کند که همواره با از خود گذشتگی و دلسوزی نقش پررنگی را ایفا می کنند.

رشید قربانی با بیان اینکه جامعه منزلت معلمان را ارج می نهد گفت: قشر معلم نزد جامعه قرب و ارزش ویژه ای دارد چرا که برای ارتقای سطح سواد و آگاهی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

وی معلمان توانمند و دلسوز  می توانند در پیشرفت کشور سهیم باشند و اظهار داشت: با وجود معلمان توانا  و وارسته دانش آموزانی خبره پرورش می یابند که مسیر توسعه کشور را تسریع می بخشند لذا در شان معلمان است که به لحاظ معنوی و غیر معنوی مورد عنایت همگان قرار گیرند.

گفتنی است در پایان مراسم از 12 معلم برتر و 5 نفر دانشجو برتر معلم و همچنین 5 نفر پیشکسوت در این حوزه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز