خبرگزاری کار ایران

قائم مقام کمیته امداد کردستان عنوان کرد:

بافت یک هزار و 388 تخته فرش توسط مددجویان کردستانی

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۲۸۳

قائم مقام کمیته امداد کردستان گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کردستان سال گذشته یک هزار و ۳۸۸ تخته فرش و گلیم و به متراژ بیش از پنج هزار مترمربع بافتند.

به گزارش ایلنا، رضا طاهری با بیان این مطلب افزود: یکی از برنامه‌های این نهاد که باهدف توانمندی، خودکفایی و ایجاد منبع درآمد برای مددجویان تحت حمایت انجام می‌شود، ایجاد اشتغال است.

وی افزود: یکی از گروه‌های هدف و مخاطبین این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند و ایجاد اشتغال متناسب با شرایط این قشر از جامعه ازجمله فعالیت‌های اصلی حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد است.

طاهری اظهار کرد: با توجه به ظرفیت استان در زمینه صنعت فرش‌بافی این نهاد شرایط بهره‌برداری از این ظرفیت را در جهت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کرده است.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون یک هزار طرح فرش‌بافی مددجویان این نهاد در سطح استان فعال است،  عنوان کرد:  مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کردستان سال گذشته یک هزار  و ۳۸۸ تخته فرش و گلیم و به متراژ بیش از پنج هزار مترمربع بافتند.

قائم‌مقام کمیته امداد کردستان  افزود: ارزش ریالی این تعداد فرش تولیدشده ۲۷ میلیارد ریال است.

وی در ادامه بابیان اینکه این نهاد آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات و تأمین مواد اولیه و تجهیزات موردنیاز، زمینه اجرای طرح قالی بافی را فراهم کند، افزود: آموزش و ارتقاء شغلی و هم‌چنین نظارت بر انجام این طرح اشتغال باهدف کیفی سازی فرش‌های تولیدی از دیگر خدماتی است که این نهاد به مجریان طرح فرش‌بافی ارائه می‌دهد.

طاهری با اشاره به اینکه مددجویان این نهاد درتولید محصولات و صنایع‌دستی استان نقش فعالی دارند، گفت: تلاش این نهاد ایجاد اشتغال پایدار و کمک به افزایش تولید در جامعه با استفاده از ظرفیت و توانایی‌های مددجویان تحت حمایت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز