خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان مطرح کرد:

باید از توانمندی سمن‌ها برای کاهش طلاق در جامعه استفاده کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۹۸۹

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: برای کاهش مقوله طلاق باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد (سمن) در جامعه استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، جمال ارشدی در اولین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با موضوع کنترل و کاهش طلاق در محل سالن شهدای دولت استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: این اماکن برای توجه بیشتر به مباحث اجتماعی بخصوص آسیب شناسی مقوله طلاق و تقویت بینان خانواده ها پیش‌بینی شده است.

وی افزود: سمن ها ظرفیت های فراوانی در مباحث اجتماعی دارند که این امر می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد .

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان از راه اندازی سرای محله در مناطق حاشیه شهری در استان خبر داد و گفت: سرای محله در مناطق حاشیه شهری در سطح استان و با همکاری دستگاه های اجرای و متولی در مباحث اجتماعی راه اندازی می شود.

ارشدی تاکید کرد: در این مرحله و با همکاری شهرداری سنندج سرای محله ناحیه منفصل شهری نایسر شهر سنندج راه اندازی می شود.

وی خواستار در اختیار نهادن و مکان‌یابی دو مکان برای راه‌اندازی سرای‌محله در نایسر از سوی شهرداری سنندج شد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تاکید کرد: با تلاش و همکاری دستگاههای عضو کارگروه تاثیرات مثبتی در  کنترل وکاهش پدیده طلاق داشته ایم که این روند باید ادامه یابد وکلیه دستگاههای اجرایی بایستی از توان خود در راستای کاهش  وکنترل این پدیده استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا اداره کل بهزیستی استان با همکاری دستگاههای ذیربط نسبت به تهیه وتدوین برنامه اجرایی کاهش وکنترل طلاق در سال 1396  اقدام کند .

ارشدی در پایان اقدامات به عمل آمده پیرامون سند کنترل وکاهش طلاق استان را تشریح و به بررسی وضعیت ازدواج و طلاق در سال 95 و مقایسه با مدت مشابه سال قبل پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز