خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان قروه مطرح کرد:

شفافیت در قبال پرداخت مالیات برای مردم وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۹۴۸

فرماندار شهرستان قروه گفت: در کشور ایران شفافیت در قبال پرداخت مالیات برای مردم وجود ندارد و هم مالیات گیرنده و هم مالیات دهنده ناراضی هستند و با مشارکت و حضور واحدهای صنفی می توان این شرایط را بهبود بخشید.

به گزارش ایلنا، پرویز کولانی با بیان این مطلب افزود: فراز و فرودهای اقتصادی صرف قروه و سایر شهرستان نیز با این معضل درگیر هستند و اصناف در فراز و فرود عرصه اقتصادی و اجتماعی نقش پررنگی دارد.

به گفته وی اصناف ارکان اصلی‌تجارت، اقتصاد و به عنوان یک بخش محرک، پویا و تاثیر گذار در جامعه هستند.

کولانی افزود: بعضی از مشکلات اقتصادی و مسائل مربوط به اصناف از ابتدا پایه ریزی مناسبی نداشته است و براساس این پایه نامناسب موجود بوده است و شهرستان قروه از جمله همان شهرستان هایی است پایه آن بد ریخته شده است.

وی اضافه کرد: از جمله مشکلات شهرستان قروه مالیات و تامین اجتماعی است که باید این امر اصلاح شود و با تندی و قهر این امر تحقق نمی یابد و اصلاح این امر با مشارکت اصناف امکان پذیر است.

فرماندار قروه گفت: مسئولان به عنوان مجریان کار باید بر اساس قانون و شرایط جامعه عمل می کنند و اداره مالیات تا آن جایی که می توانند از ماده قانونی جهت تسهیل گری در حق شهروندان و بازاریان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اگر مشکل اصلی بازاریان در بحث مالیات مرتفع نشود و این امر ادامه یابد تغییر و تحولی در این شهرستان رخ نداده است، افزود: حساب واحدهای صنفی مالی است این تغییر باید محسوس باشد و برای این امر باید وارد عمل بشویم.

کولانی اضافه کرد: اصناف بازوی پرتوان جامعه و نقش اساسی و تعیین کننده ای را در اقتصاد جامعه دارند.

به گفته وی اداره مالیات وظیفه دارد بخشی از جرائم ،بخشودگی و رسیدگی به شکایات واحدهای صنفی را پرونده به پرونده بررسی کند چرا که رونق اقتصادی سایر شهرستان های استان کردستان در این است و اداره مالیات باید با مردم مدارا می کند.

کولانی افزود: اصناف همواره به عنوان معتمد و یک نقش معتمد اجتماعی در طول سده‌های اخیر در ایران ایفاء کرده است و مسائل و مشکلات اقتصادی در دوران های مختلف برای اقشار مختلف وجود داشته است و این یک امر طبیعی در مسائل اقتصادی است.

وی تاکید کرد: در کشور ایران شفافیت در قبال پرداخت مالیات برای مردم وجود ندارد و هم مالیات گیرنده و هم مالیات دهنده ناراضی هستند و با مشارکت و حضور واحدهای صنفی می توان این شرایط را بهبود بخشید.

فرماندار قروه گفت: با توجه به اینکه شهرستان قروه از لحاظ تنوع قومی و مذهبی و حساس در سطح استان کردستان برخوردار است برای برگزاری انتخابات سالم از معتمدین انتخابات از قشر بازاریان و متقابل نیز از نمایندگان واحدهای صنفی با تجربه استفاده می‌شود تا انتخابات با حضور باشکوه و پرشوری برگزار شود.

در شهرستان قروه 17 اتحادیه و بیش از پنج هزار واحد صنفی در این شهرستان فعالیت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز