خبرگزاری کار ایران

فرماندار مریوان مطرح کرد:

شهرستان مریوان آمادگی سرمایه‌گذاری کلان را دارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۶۳۲

فرماندا مریوان گفت: مریوان در همه حوزه‌ها آمادگی سرمایه‌گذاری کلان را دارد و زمینه و بستر لازم سرمایه گذاری کاملا فراهم است.

به گزارش ایلنا، محمد شفیعی با اشاره به برنامه ها  و همایش های ملی و بین المللی که قرار است در مریوان در ماه های پیش رو برگزار شود، افزود: با حمایت و دلگرمی متولیان امر استان  و دستگاه های اجرایی مریوان  و همچنین نگاه توسعه محور و اشتغال زایی دولت تدبیر و امید  در طول چهار سال اخیر ،  تمام همت خود را به کار می‌گیریم که تا پایان آبانماه سالجاری 22 برنامه و همایش در سطح ملی و بین امللی در حوزه های مختلف برای جذب سرمایه و تولید و  اشتغال در مریوان برگزار کنیم.

فرماندا مریوان گفت: مریوان در همه حوزه ها آمادگی سرمایه گذاری کلان را دارد و زمینه و بستر لازم سرمایه گذاری کاملا فراهم است.

به گفته فرماندار مریوان در حوزه گردشگری و جذب توریسم اولویت بر شناسایی ظرفیت های بسیار بالای مریوان به کشور بوده و برای این مهم با تعامل و هماهنگی های انجام شده با رئیس میراث فرهنگی و گردشگری  در نظر داریم بیش از 200 تولیدر ، نماینده استان های مختلف را  برای دیدن جاذبه های مریوان دعوت نمایم  تا این نماینده ها سفیر خوب و معرفی برای  شهر های خود جهت شناساندن مریوان به همشهریان و استان های دیگر باشند.

وی همچنین اضافه کرد : در نظر داریم با برگزاری همایشی ملی تمام خیرین مدرسه ساز را به مریوان دعوت کنیم تا از  این راه کمک بزرگی به جذب خیرین به مریوان و ساختن حداقل چندین مدرسه در مریوان توسط این خیرین ملی باشیم.

شفیعی با تشریح جزئیات برنامه های کلان دیگری ادامه داد: با حضور  کاروان های راهیان نور در مریوان در سالجاری در نظر داریم با رایزنی های خاصی نسبت به ایجاد و جا نمایی موزه دفاع مقدس در مریوان  با توجه به ارزش های دفاع مقدس در این شهر و  رشادت ها و جانفشانی های که صورت گرفته است، موزه دفاع مقدس را به صورت ملی در مریوان راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به وجود مرز رسمی باشماق  در مریوان و تبادلات تجاری گفت: مرز رسمی می تواند در حوزه های مهم تجاری و ترانزیت کالا دستاوردهای مهمی برای کشور و استان و خود مردم این شهر داشته باشد.

به گفته شفیعی یکی دیگر از برنامه های کلان و مهم فرمانداری در  توسعه سرمایه و ایجاد تولید و اشتغال با توجه به پتانسیل های خوب در صنعت گردشگری در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال استفاده از اشتغال زایی در برندهای مهمی همچون عسل و گیوه در این شهرستان است.

به گفته وی ایده ها و هم اندیشی های در خصوص   ملی کردن  صنایع دستی مریوان از جمله عسل و گیوه در سطح ملی  در دستور کار است که با بسیج افراد متخصص  در این حوزه این مهم نیز تحقق پیدا خواهد کرد.

فرماندار مریوان در ادامه با اشاره به استعداد های خاص  سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی، دامپروری  و گردشگری بر عزم جدی و تلاش همه متولیان امر بر تحقق اشتغال زایی و تولید در سالجاری تاکید کرد.

به گفته شفیعی نگاه سرمایه گذاری در مریوان کاملا نگاه مثبت و خوشبینانه ای بوده و خوشبختانه در چند سال اخیر نگاه امنیتی بودن این شهرستان با توجه به شرایط خاص مرزی بودن آن ازبین رفته است.

وی از تمام سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی و کسانی که ایده ای برای تولید و ایجاد اشتغال در این شهرستان را دارند دعوت همکاری بعمل آورد و تاکید کرد: دسته  سرمایه گذاران بخش خصوصی و جوانان جویای کار و ایده را به گرمی می فشاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز