خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان خبر داد:

طرح تاب آوری زنان در سال 96 در سراسر کشور اجرایی می شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۱۵۴

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان گفت: طرح تاب آوری زنان در سال 96 در سراسر کشور اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لیلا آژیر امروز در جلسه معرفی اجرای طرح ملی تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده که در استانداری برگزار شد، افزود: طرح توان افزایی و و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان در 10 شهرستان استان و در دو فاز همزمان با 12 استان کشور به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه 80 کارگاه جهت اجرای مطلوب تاب آوری اجتماعی درنظر گرفته شد گفت: اما توانستیم 100 کارگاه را آماده سازیم و حدود 2 هزار و 460 نفر اعضا در این 80 کارگاه مشغول به خدمت رسانی هستند همچنین از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در جذب اساتید بهره گرفتیم.

مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به اینکه در این طرح 19 هزار و 680 نفر ساعت آموزش به زنان جامعه هدف ارائه شده است ابراز داشت: در سنندج 36 کارگاه آموزشی، سقز و قروه 8 کارگاه اموزشی، بیجار و مریوان و بانه 6 کارگاه آموزشی همچنین سرواباد، دیواندره و کامیاران هرکدام 3 کارگاه آموزشی برگزار شده است.

آژیر اظهار داشت: در فاز اول این طرح زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار در مناطق حاشیه و روستا ها در نظر گرفته شدند اما بنا داریم در اجرای فاز 2 مخاطبان ما کلیه زنان و خانواده ها باشند و ملاک فقط کسب مهارت های زندگی نیست بلکه سوق دادن خانواده و زنان به سوی توانمندسازی و ارتقای تاب آوری آنها در دستور کار قرار گرفته می شود.

وی برنامه ارتقای توانمندی زنان و تحکم خانواده را ناشی از انعقاد تفاهم نامه ایی که مابین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و استاندار کردستان است خواند و گفت: خوشبختانه این طرح در قالب آموزش مهارت های زندگی به جامعه مخاطب خود خوش درخشید و با استقبال خوبی در کشور مواجه شد و مقرر شد در سال 96 طرح تاب آوری در سراسر کشور به اجرا درآید.

آژیر گفت: از آنجا که زنان از جمله اقشار آسیب پذیر در جامعه ما هستند توانمند سازی آنها از طریق مداخلات آموزشی و مشاوره ایی می تواند راهکار مناسبی برای ارتقای تاب آوری در آن ها باشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان اضافه کرد: با توجه به اینکه در جهت اجرای مناسب این طرح اعتبارات مطلوبی تزریق شده اما نیاز است در فاز 2 دستگاه هایی که به نحوی با این موضوع در ارتباط هستند همکاری های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز