خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری کردستان:

بازنشستگان بهترین روزهای زندگی خود را صرف توسعه و آبادانی کشور کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۹۱۶

مدیر کل صندوق بازنشستگی کشوری کردستان با بیان اینکه بازنشستگان امروز بهترین روزهای زندگی خود را صرف توسعه و آبادانی کشور کرده‌اند، گفت: استفاده از تجارب بازنشستگان و دانش گران‌بهای آنان برای توسعه و پیشرفت کشور امری ضروری است.

به گزارش ایلنا، جلال برومند به جشنواره استانی ورزشی صندوق بازنشستگی اشاره کرد و گفت: این جشنواره در اردیبهشت ماه 96 در برخی از رشته های ورزشی برگزار می شود.

وی به بیماری آلزایمر اشاره کرد و افزود: این بیماری در سنین بالا شیوع دارد و هزینه نگهداری و درمان آن بسیار بالاست.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری کردستان به تفاهمنامه صندوق بازنشستگی کشوری با انجمن آلزایمر تأکید کرد و اظهار داشت: تفاهم نامه ای بین این صندوق و انجمن آلزایمر ایران منعقد شده است تا از تجارب داخلی و ارتباطات بین المللی این انجمن به نفع بازنشستگان استفاده شود.

 برومند تصریح کرد: در ایران به طور تقریب هر هفت دقیقه یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود که اقدامات لازم در این راستا از رسالت این مدیریت است.

وی با بیان اینکه بازنشستگان امروز بهترین روزهای زندگی خود را صرف توسعه و آبادانی کشور کرده‌اند گفت: استفاده از تجارب بازنشستگان و دانش گرانبهای آنان برای توسعه و پیشرفت کشور امری ضروری است.

مدیر کل صندوق بازنشستگی کشوری کردستان اظهار داشت: بر اساس برآورد انجمن آلزایمر ایران، هزینه‌های درمان و نگهداری بیماری آلزایمر در ایران بین دو تا چهار میلیون تومان در ماه بر آورد شده است پس اگر امروز به فکر پیشگیری باشیم علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی، از بعد بهداشت اجتماعی و روانی خانواده نیز قدم‌های مثبتی در راستای افزایش دانش جامعه نسبت به بیماری آلزایمر و در نتیجه کاهش ابتلا در آینده را خواهیم داشت.

برومند به آمار حقوق بگیران و شاغلین مشترک این مدیریت اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد کل پرونده‌های مشمول دریافت حقوق 20 هزار و 710 پرونده و تعداد بازنشستگان در حال حیات در استان کردستان 17هزار و 115 نفر است.

وی تعداد بازنشستگان و شاغلین متوفی استان را 3 هزار و 595 نفر اعلام کرد و گفت: میزان حقوق دریافتی در ماه متغیر است چون هر ماه به تعداد بازنشستگان و موظفین افزایش می‌یابد.

برومند یادآور شد: در بهمن ماه سال جاری صندوق بازنشستگی می‌بایست مبلغ 31 میلیارد تومان بابت حقوق و 16میلیارد تومان بابت عیدی پرداخت نماید.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری کردستان در پایان رسالت خود را در راستای اهداف نظام قلمداد کرد و افزود: بنابر ارزیابی‌های انجام شده سازمان بازنشستگی سطح کشور، صندوق بازنشستگی کشوری کردستان یکی از نمونه‌های کشوری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز